Outplacement - lze propouštět efektivně a přitom šetrně?

Nad filozofií propouštění zaměstnanců v době krize se nyní moc zaměstnavatelů nezamýšlí, málokdo přemýšlí skutečně strategicky a efektivně. Je to dáno tím, že již málo firem má jednoho konkrétního vlastníka, je málo rodinných firem, firmy jsou v dnešní době vlastněny různými fondy, finančními skupinami a ty často přemýšlí pouze v dimenzích aktuálních zisků.

Sinusoidy podnikání dlouhodobě vykazují vzestupy a pády, se kterými se pojí propouštění. Již otec Tomáše Bati, který v 19. století musel ve Zlíně propouštět, aby ozdravil v krizi firmu a ta přežila, přemýšlel už při propouštění o personálním marketingu, který se paradoxně uplatňuje v době konjunktury, kdy se daří a firmy lákají do svých řad nové zaměstnance. Jak to souvisí s propouštěním? Každý chytrý podnikatel, jehož předmět podnikání je vázán na pevnou firmu, budovy v daném regionu, si…

Tento článek je jen pro předplatitele

Registrujte se nyní a získejte 14 denní přístup ZDARMA

  • Přístup k placeným článkům
  • Týdeník Podtrženo, sečteno
  • Časové řezy předpisů
  • Přístup k Otázky a odpovědi
Registrujte se zdarma

Heslo by mělo obsahovat alespoň 6 znaků