Změny důvodů pro odejmutí povolení ke zprostředkování zaměstnání

Vydáno: 15 minut čtení

V rámci regulace činnosti agentur práce navrhuje sněmovní tisk č. 450/0 ukotvit úpravu podmínek pro činnost agentur při zprostředkování zaměstnání. Jako zásadní se jeví návrh konkrétních důvodů pro odejmutí povolení ke zprostředkování zaměstnání. Podotýkáme, že vzhledem ke stavu legislativního procesu této novely zákona o zaměstnanosti může ještě dojít ke změnám v návrhu dotčené právní úpravy.

Změny důvodů pro odejmutí povolení ke zprostředkování zaměstnání
JUDr.
Petr
Seidl
JUDr.
Monika
Pastorková
Oznamovací povinnost agentur práce
Stran notifikačních povinností agentur práce sice nedochází ke stanovování povinností nových, ale spíše se jedná o jejich rozšíření a zpřesnění. Předně se navrhuje úprava § 14 odst. 4 zákona o zaměstnanosti, podle kterého agentura práce, která nadnárodně poskytuje služby ve zprostředkování zaměstnání v ČR dočasně a ojediněle, musí písemně oznámit údaje
uvedené v § 61 odst. 1 nebo 3 zákona o zaměstnanosti a dobu, po kterou bude tato činnost vykonávána. Předmětnou novelou dochází ke zpřesnění, vůči jakému útvaru Úřadu práce ČR musí být tato povinnost činěna, jedná se přímo o generální ředitelství.
Zásadní úpravou by měl projít § 59 odst. 2 zákona o zaměstnanosti, kde je
okruh informací, které agentura práce o své činnosti sděluje
, podstatně rozšířen v případě agenturního zaměstnávání. Nad rámec v současnosti stanovených informací budou muset agentury práce pro statistické účely sdělovat do 31. ledna běžného roku generálnímu ředitelství Úřadu práce ČR navíc identifikaci uživatele, ke kterému byli zaměstnanci agentury práce dočasně přiděleni, a počet zaměstnanců podle skupin Klasifikace zaměstnání (CZ-ISCO) zveřejněné Českým statistickým úřadem přidělených ke každému uživateli. Smyslem tohoto požadavku je dle důvodové zprávy k návrhu zákona
„…zabezpečení informací o struktuře agenturního zaměstnávání v ČR a následnému využití těchto poznatků ke koncepční a normotvorné působnosti. Za účelem zjištění situace na trhu práce je nutné vědět,

Související dokumenty

Související pracovní situace

Trest vyhoštění cizince
Zrušení povolení k pobytu cizince
Povolení k zaměstnání, zaměstnanecká karta, modrá karta
Úmrtí blízké osoby
Vyhledání nového zaměstnání
Dovolená za kalendářní rok
Poměrná část dovolené
Dovolená za odpracované dny
Výměra dovolené
Výkon práce pro účely dovolené
Dovolená při nerovnoměrném rozvržení pracovní doby
Dovolená při změně rozvržení pracovní doby
Čerpání dovolené
Rozvrh čerpání dovolené
Určení doby čerpání dovolené zaměstnavatelem
Dovolená versus překážky v práci
Převádění nevyčerpané dovolené
Dovolená po mateřské dovolené
Určení doby čerpání dovolené zaměstnancem
Nevyčerpaná dovolená při skončení pracovního poměru

Související články

Vybrané důvody pro odejmutí povolení ke zprostředkování zaměstnání
Kritérium dopravní dosažitelnosti při zprostředkování vhodného zaměstnání
Novely zákona o zaměstnanosti a zákona o inspekci práce přijaté v souvislosti s novelou zákoníku práce
Novela zákona o zaměstnanosti účinná od 1. 7. 2024
Nesplnění speciální oznamovací povinnosti agentury práce jako důvod k odejmutí povolení ke zprostředkování agentuře práce
Agenturní zaměstnávání po novele
Úprava podmínek pro vydání povolení ke zprostředkování zaměstnání
Vybrané aspekty novely zákona o zaměstnanosti a zákoníku práce
Součinnost správních orgánů v oblasti zaměstnanosti s dalšími subjekty
Sekundární dopady porušení pracovněprávních předpisů do oblasti zaměstnanosti
Mezinárodní pronájem pracovní síly
Evropská unie a určení příslušnosti k právním předpisům
Význam soustavné přípravy na budoucí povolání v určitých oblastech zákona o zaměstnanosti
Fáze kontroly, 1. část
Fáze kontroly, 2. část
Zahraniční zaměstnanci českého zaměstnavatele z pohledu zdravotního pojištění
Fáze kontroly, 3. část
Podpora v nezaměstnanosti a průměrná mzda v národním hospodářství
Evropská unie a zdravotní pojištění - zvláštní případy výdělečné činnosti

Související otázky a odpovědi

Dodavatel náhradního plnění
Zaměstnávání občanů z Ukrajiny
Švarc systém
Započítání dlouhodobého ošetřovného a otcovské dovolené do průměrného počtu zaměstnanců
Dočasné přidělení zaměstnance
Sleva na zdravotním pojištění zaměstnavatele s více než 50 % zaměstnanců se ZTP
Nepřítomnost v zaměstnání pro údajné zadržení
Vysílání zaměstnanců na Slovensko
Odvod zdravotního pojištění při zkráceném úvazku - zaměstnance OZP
Zaměstnání malého rozsahu
Sleva na dani za zaměstnance invalidního
Cestovní náhrady při pracovních cestách dočasně přiděleného zaměstnance
Zaměstnávání občanů EU s místem výkonu práce v Rusku
Vyslání zaměstnance
Doručování u ukončení dočasného přidělení
Bezdlužnost agentury práce
Člen výboru SVJ a podpora v nezaměstnanosti
Stálý byt a přechodné ubytování cizinců
Cestovní náhrady při mimořádné cestě
Dohoda o práci na dálku se zaměstnancem žijícím na Slovensku

Související předpisy

200/1990 Sb. o přestupcích
435/2004 Sb. o zaměstnanosti
500/2004 Sb. správní řád
520/2005 Sb. o rozsahu hotových výdajů a ušlého výdělku, které správní orgán hradí jiným osobám, a o výši paušální částky nákladů řízení
262/2006 Sb., zákoník práce
206/2010 Sb. o zavedení Klasifikace zaměstnání (CZ-ISCO)
250/2016 Sb. o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich
125/2023 Sb. , kterým se mění zákon č. 118/2000 Sb., o ochraně zaměstnanců při platební neschopnosti zaměstnavatele a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů