Využití chatbotů v praxi HR

Spolu s postupným vývojem nových technologií a umělé inteligence dochází k růstu potenciálu aplikace těch automatizovaných řešení, která mohou ulehčit každodenní práci zaměstnanců napříč celou organizací. Jedním z těchto řešení jsou i chatboti. Chatboti jsou v zásadě softwarové nástroje, které pomáhají simulovat lidskou konverzaci (chatování), ale nejen to, jejich potenciál je mnohem větší. Ač se může zdát, že chatboti jsou novinkou, není tomu tak. Tento software existuje již desítky let, ovšem až nyní je možné plně využít jeho potenciál i pro oblast řízení lidských zdrojů. Jak konkrétně chatboty využít v rámci personální práce a kde jsou jejich limity? Přesně těmito otázkami se bude zabývat následující článek.

K pochopení soudobého potenciálu chatbotů v praxi HR je vhodné ohlédnout se zpátky do 2. poloviny 20. století, tedy do doby, kdy vznikl první chatbot. Právě v tomto období Alan Turing, průkopnický britský počítačový vědec, jehož myšlenky doslova předběhly svou dobu, začal polemizovat nad reálnou otázkou, zda stroje dokážou myslet. V roce 1950 pak publikoval svůj uznávaný článek „Computing Machinery and Intelligence“. Následně představil tzv. Turingův test, což je metoda, která má za cíl zjistit,…

Tento článek je jen pro předplatitele

Registrujte se nyní a získejte 14 denní přístup ZDARMA

  • Přístup k placeným článkům
  • Týdeník Podtrženo, sečteno
  • Časové řezy předpisů
  • Přístup k Otázky a odpovědi
Registrujte se zdarma

Heslo by mělo obsahovat alespoň 6 znaků