Bezpečnostní listy na pracovišti

Plné znění otázky

Dle článku 35 nařízení REACH „Zaměstnavatelé musí umožnit pracovníkům a jejich zástupcům přístup k informacím uvedených v bezpečnostních listech (BL) látek nebo směsí, které pracovníci používají nebo jejichž účinkům mohou být během své práce vystaveni.“ V jaké formě budou BL přístupné (tištěná nebo elektronická verze) je na uvážení zaměstnavatele. Dle zmíněného nařízení REACH je dodavatel v případě změny v BL povinen zaslat aktualizovaný BL všem příjemcům, kterým byly látka nebo směs dodány během předchozích 12 měsíců. Existuje pro dodavatele chemické látky nebo směsi interval pro povinnou aktualizaci BL? A jak postupovat, aby si byl zaměstnavatel jistý aktuálností BL, pro případ, že by dodavatel látky zaměstnavatele z nějakého důvodu o aktualizaci BL neinformoval? Měl by si zaměstnavatel sám hlídat aktuálnost BL? Předpokládám, že pokud ano, interval takové kontroly si určí sám svým interním předpisem - např. 1 × rok. V praxi v chemických provozech může být poměrně složité udržet celou databázi aktuální. 

Odpověď

Související dokumenty

Související pracovní situace

Trest vyhoštění cizince
Doručování písemností
Zrušení povolení k pobytu cizince
Povolení k zaměstnání, zaměstnanecká karta, modrá karta
Nevyčerpaná dovolená při skončení pracovního poměru
Doba trvání pracovního poměru
Jmenování na pracovní místo (do funkce)
Zkušební doba
Dohoda o pracovní činnosti
Dohoda o provedení práce
Den vzniku pracovního poměru, den nástupu do práce
Dočasné přidělení zaměstnance
Druh a místo výkonu práce
Dohoda o rozvázání pracovního poměru
Informování o právech a povinnostech zaměstnance
Konkurenční činnost (souhlas zaměstnavatele)
Neplatnost rozvázání pracovního poměru ze strany zaměstnance
Neplatnost rozvázání pracovního poměru ze strany zaměstnavatele
Délka pracovní doby (obecně)
Odstupné

Související články

Zásady tvorby vnitřních předpisů zaměstnavatele v oblasti BOZP
Co přináší novela zákoníku práce
Problémy mzdové účetní v otázkách a odpovědích
Novela vyhlášky č. 79/2013 Sb. od 1. 1. 2023
Soulad s GDPR při zajišťování BOZP a PO
Vliv pracovní doby na bezpečnostní chování zaměstnance
Vybrané poznatky z oblasti zaměstnávání cizinců
Současné trendy v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví
Zaměstnanci pracující pro více zaměstnavatelů
Změny v mezinárodních předpisech ADR a RID pro přepravu nebezpečných věcí
Odškodňování pracovních úrazů agenturních zaměstnanců
Změny v oblasti pracovnělékařských služeb
Změny v posuzování bolestného a ztížení společenského uplatnění
BOZP mladistvých zaměstnanců
Kontrola dodržování léčebného režimu
Cesta do zaměstnání
Klady a zápory sdíleného pracovního místa
Přestávky v práci
Homeworking, trend dnešní doby?
Co by zaměstnavatelé a zaměstnanci měli znát o pracovní době

Související otázky a odpovědi

Aktualizace směrnic BOZP
Použití vlastního vozidla při služební cestě
Kalkulace nákladů na praní OOPP
Doplňující otázka k ID: 19905 - DPP a prohlídky ve 2.kat.bez rizika
Vrácení a ztráta osobních ochranných pracovních prostředků (OOPP)
Práce ve ztíženém prostředí
Praní osobních ochranných pracovních pomůcek (OOPP)
Povinnost odkoupit ochranné pomůcky při ukončení poměru
Úklidové služby
Dohoda o pracovní činnosti - lékařská prohlídka
Dohody u mladistvých a lékařská prohlídka
Pes na pracovišti
Krácení dovolené, pracovní úraz
Bezpečnostní přestávka - zvláštní právní předpisy
Hasicí přístroj v budově
Délka pracovní doby
Umístění požární značky
Zodpovědnost zaměstnavatele za absolvování povinných školení pro osvědčení profesní způsobilosti zaměstnanců
Pracovní úraz - externí pracovník

Související předpisy

§ 101, 108, 279, 280 zákona 262/2006 Sb., zákoník práce