Doručování v režimu zákoníku práce - opravdu se nemůže stát chyba?

Doručení písemnosti zaměstnanci, především v případě skončení pracovního poměru, v sobě může skrývat příležitosti k osudové chybě s neblahými následky. Odmítnutí převzetí písemnosti zaměstnancem přitom nemusí být to nejhorší, s čím se může vedoucí pracovník či personalista setkat. Může se mu totiž stát, že ve snaze postupovat správně bude právně poučeným zaměstnancem vmanipulován do situace, která naopak povede k faktickému nedoručení písemnosti.

Působil jsem cca 20 let na pozicích – postupně – personálního právníka, vedoucího organizačního odboru, personálního a právního ředitele a vrcholem je pro mě dosud angažmá v pozici člena dozorčí rady v tradiční strojírenské firmě, dříve obří. Již tehdy, stejně jako dnes, bylo často zapeklitým problémem řádně doručit příslušnou písemnost, zde výpověď z pracovního poměru z důvodu nadbytečnosti, zaměstnanci. Lze si jistě vybavit i to, že vada v doručení byla nižšími soudy v porevolučních letech…

Tento článek je jen pro předplatitele

Registrujte se nyní a získejte 14 denní přístup ZDARMA

  • Přístup k placeným článkům
  • Týdeník Podtrženo, sečteno
  • Časové řezy předpisů
  • Přístup k Otázky a odpovědi
Registrujte se zdarma

Heslo by mělo obsahovat alespoň 6 znaků