Doručování v režimu zákoníku práce - opravdu se nemůže stát chyba?
Doručení písemnosti zaměstnanci, především v případě skončení pracovního poměru, v sobě může skrývat příležitosti k osudové chybě s neblahými následky. Odmítnutí převzetí písemnosti zaměstnancem přitom nemusí být to nejhorší, s čím se může vedoucí pracovník či personalista setkat. Může se mu totiž stát, že ve snaze postupovat správně bude právně poučeným zaměstnancem vmanipulován do situace, která naopak povede k faktickému nedoručení písemnosti.
Působil jsem cca 20 let na pozicích – postupně – personálního právníka, vedoucího organizačního odboru, personálního a právního ředitele a vrcholem je pro mě dosud angažmá v pozici člena dozorčí rady v tradiční strojírenské firmě, dříve obří. Již tehdy, stejně jako dnes, bylo často zapeklitým problémem řádně doručit příslušnou písemnost, zde výpověď z pracovního poměru z důvodu nadbytečnosti, zaměstnanci. Lze si jistě vybavit i to, že vada v doručení byla nižšími soudy v porevolučních letech…
Tento článek je jen pro předplatitele
Registrujte se nyní a získejte 14 denní přístup ZDARMA
- Přístup k placeným článkům
- Týdeník Podtrženo, sečteno
- Časové řezy předpisů
- Přístup k Otázky a odpovědi

Práce a mzda 9/2022
Téma měsíce
Vysílání zaměstnanců za účelem poskytování služeb v rámci EU Otevřít číslo Archiv časopisu