Zaměstnanecké benefity a jak na ně - sestavení funkčního portfolia

Míra nezaměstnanosti se v posledních letech drží na úrovni dlouhodobého minima. Vysoká poptávka po zaměstnancích přitom nutí zaměstnavatele stále hledat nové možnosti, jak potenciální zaměstnance oslovit. Mění se však i pohled zaměstnanců – zaměstnání již nevnímají jen jako zdroj obživy, ale jako místo, kde tráví relativně velkou část svého času, a chtějí se v něm cítit dobře; zároveň více dbají i na sladění svého pracovního a soukromého života. Všechny tyto skutečnosti se promítají jak do procesu utváření pracovních podmínek, tak do nabízených zaměstnaneckých benefitů. Vhodně zvolené portfolio zaměstnaneckých benefitů přitom může zvýhodnit zaměstnavatele na trhu práce a napomoci ke spokojenosti zaměstnanců.

Na pracovním trhu v současné době existuje nepřeberné množství nabízených zaměstnaneckých benefitů. Jedná se jak o již tradiční benefity (tj. stravenky, sick days, kafeteria, home office), tak i o ty, které si u nás svoje místo prozatím hledají (např. sabbatical, zaměstnanecké zápůjčky, mentoring). Často se jedná o benefity orientované na potřeby rodiny (příspěvek na školku, firemní školky), ale i potřeby jedince. Mezi ty tradiční řadíme benefity umožňující zaměstnanci volnočasové aktivity…

Tento článek je jen pro předplatitele

Registrujte se nyní a získejte 14 denní přístup ZDARMA

  • Přístup k placeným článkům
  • Týdeník Podtrženo, sečteno
  • Časové řezy předpisů
  • Přístup k Otázky a odpovědi
Registrujte se zdarma

Heslo by mělo obsahovat alespoň 6 znaků