Zaměstnanecké benefity a jak na ně - sestavení funkčního portfolia
Míra nezaměstnanosti se v posledních letech drží na úrovni dlouhodobého minima. Vysoká poptávka po zaměstnancích přitom nutí zaměstnavatele stále hledat nové možnosti, jak potenciální zaměstnance oslovit. Mění se však i pohled zaměstnanců – zaměstnání již nevnímají jen jako zdroj obživy, ale jako místo, kde tráví relativně velkou část svého času, a chtějí se v něm cítit dobře; zároveň více dbají i na sladění svého pracovního a soukromého života. Všechny tyto skutečnosti se promítají jak do procesu utváření pracovních podmínek, tak do nabízených zaměstnaneckých benefitů. Vhodně zvolené portfolio zaměstnaneckých benefitů přitom může zvýhodnit zaměstnavatele na trhu práce a napomoci ke spokojenosti zaměstnanců.
Na pracovním trhu v současné době existuje nepřeberné množství nabízených zaměstnaneckých benefitů. Jedná se jak o již tradiční benefity (tj. stravenky, sick days, kafeteria, home office), tak i o ty, které si u nás svoje místo prozatím hledají (např. sabbatical, zaměstnanecké zápůjčky, mentoring). Často se jedná o benefity orientované na potřeby rodiny (příspěvek na školku, firemní školky), ale i potřeby jedince. Mezi ty tradiční řadíme benefity umožňující zaměstnanci volnočasové aktivity…
Tento článek je jen pro předplatitele
Registrujte se nyní a získejte 14 denní přístup ZDARMA
- Přístup k placeným článkům
- Týdeník Podtrženo, sečteno
- Časové řezy předpisů
- Přístup k Otázky a odpovědi

Práce a mzda 7-8/2022
Téma měsíce
Cestovní náhrady poskytované zaměstnavatelem Otevřít číslo Archiv časopisu