Novinky pro zaměstnavatele v souvislosti s eNeschopenkou - nové výhody a nové povinnosti

Povinná elektronizace hlášení o dočasných pracovních neschopnostech (tzv. eNeschopenka) byla zavedena prostřednictvím zákonů č. 259/2017 Sb. a č. 164/2019 Sb. Elektronizace se nedotýká jen ošetřujících lékařů, ale i zaměstnavatelů a pojištěnců. Přináší jim nové služby a výhody, ale rovněž zavádí i několik nových povinností, a to z toho důvodu, aby elektronizace byla skutečně efektivní a její výhody byly vyvážené pro všechny aktéry.

Cílem změn, které přináší eNeschopenka, je výrazné zjednodušení, zrychlení a zpřehlednění všech procesů, které souvisejí s administrací dočasných pracovních neschopností nejen pro poskytovatele zdravotních služeb (lékaře), ale i pro zaměstnavatele, pojištěnce i orgány n

Tento článek je jen pro předplatitele

Registrujte se nyní a získejte 14 denní přístup ZDARMA

  • Přístup k placeným článkům
  • Týdeník Podtrženo, sečteno
  • Časové řezy předpisů
  • Přístup k Otázky a odpovědi
Registrujte se zdarma

Heslo by mělo obsahovat alespoň 6 znaků