Nová právní úprava pracovní doby zaměstnanců v dopravě
Zákoník práce obsahuje v § 100 ZP zmocnění pro vládu, aby stanovila pro členy osádky nákladního automobilu nebo autobusu, zaměstnance údržby pozemních komunikací, zaměstnance drážní dopravy na dráze celostátní, regionální a vlečce, zaměstnance městské hromadné dopravy a členy posádky letadla a zaměstnance zajišťující provozování letiště odchylky úpravy pracovní doby a doby odpočinku tak, jak je upravena v zákoníku práce. Toto zmocnění bylo realizováno nařízením vlády č 589/2006 Sb., kterým se stanoví odchylná úprava pracovní doby a doby odpočinku zaměstnanců v dopravě.
Předmětný předpis byl za dobu své existence celkem třikrát novelizován, k datu 1. ledna 2022 bude novelizován počtvrté. Novelou v r. 2009 byla zpřesněna definice pracovní doby, pracovní pohotovosti, zaměstnance pracujícího v noci, týdne člena osádky nákladního automobilu nebo autobusu a nově byl definován zaměstnanec pracující letmo, režijní jízda a zimní období. Zároveň byl nově definován pojem „zaměstnanec mezinárodní drážní dopravy“, doba řízení v mezinárodní drážní dopravě a týden…
Tento článek je jen pro předplatitele
Registrujte se nyní a získejte 14 denní přístup ZDARMA
- Přístup k placeným článkům
- Týdeník Podtrženo, sečteno
- Časové řezy předpisů
- Přístup k Otázky a odpovědi

Personální a sociálně právní kartotéka 1/2022
Téma měsíce
Překážky v práci na straně zaměstnavatele - aktuální programy podpory a kurzarbeit Otevřít číslo Archiv časopisu