Znáte skutečnou kulturu své organizace?
Kulturu firmy, její typické projevy a zvyklosti, vnímají většinou nejostřeji lidé z vnějšku – její zákazníci, obchodní partneři či noví zaměstnanci. Osoby, které se v ní pohybují dlouhodoběji, ať již její zaměstnanci, či manažeři, nemusejí naproti tomu kulturu své organizace hodnotit vždy zcela realisticky. Důvodem je, že jsou její součástí, vstoupila jim „do krve“, a přestali ji vnímat. Článek se zabývá významem firemní kultury, jejími hlavními typy i projevy včetně projevů psychologických a možnostmi jejího ovlivnění.
Organizační kultura, tedy soubor firemních zvyklostí, psaných i nepsaných, se v mnohém podobá zvyklostem jednotlivých osob. Nejen v tom, že ani osoby si své zvyklosti vždy plně neuvědomují, ale i v tom, že zvyklosti, které ji tvoří, nemusejí být vždy „produktivní“. Ve vážnějším případě, brzdí-li její výkonnost nebo poškozují-li ji v očích zákazníků, se tak pro organizaci mohou stávat i významnou přítěží.
Podobně jako u jednotlivců nemusí být přitom ani změna firemní kultury, především jejích…
Tento článek je jen pro předplatitele
Registrujte se nyní a získejte 14 denní přístup ZDARMA
- Přístup k placeným článkům
- Týdeník Podtrženo, sečteno
- Časové řezy předpisů
- Přístup k Otázky a odpovědi

Práce a mzda 12/2022
Téma měsíce
K některým změnám v nemocenském pojištění Otevřít číslo Archiv časopisu