Elektronizace, automatizace a robotizace zasahují a budou čím dále výrazněji působit na personální procesy a celou oblast řízení lidských zdrojů. Dosavadní vybavenost personalistů především daty z oblasti personální statistiky a evidence nebude pro práci s lidskými zdroji dostatečně efektivní.
Management období 2.0-4.0 je jasnou výzvou pro personalisty
Dynamické uplatňování a využívání informací vyžadují intenzivní využívání elektronizace, automatizace a digitalizace procesů.
Vítanou podporu informačních systémů v jednodušší podobě můžeme již dnes registrovat u systému HCIS (Human Capital Information System). HCIS se postupně mění (poměrně rychlým tempem) z administrativní informační báze na sofistikovaný nástroj. Ukázkou jeho významné role jsou podle poznatků praxe procesy získávání a výběru pracovníků a jejich hodnocení.
Je téměř jisté, že nejvýraznějším procesem bude elektronizace pokrývající šíři automatizace a následně robotizace. Žádný z těchto procesů nemá a nebude mít svojí absolutní suverenitu, nýbrž bezprostřední propojenost a možnou následnost. V souvislosti s tím je nezbytné se zmínit o virtuální realitě, která přináší revoluci srovnatelnou s robotizací v éře elektronizace a automatizace.
Revoluce, nebo také evoluce?
Elektronizace a následné procesy proměňují firmy a jejich byznys. Pro éru 2.0-4.0 bude naprosto nezbytné hledat, nacházet a zejména vychovávat lidi s potřebným profilem. Lidé s žádanými dovednostmi, kteří jsou schopni se stále učit a přizpůsobovat se novým podmínkám, budou mít na trhu práce stále vyšší cenu a budou také snáze hledat odpovídající uplatnění.
Je virtuální realita skutečnou revolucí? Nastupující technologie, řazené někdy nadneseně (možná i mylně) do společné kategorie, změní prostředí podnikání (zejména v průmyslové sféře).
V současnosti, kdy je většina informací předávána prostřednictvím elektronických sdělovacích prostředků a médií, vzniká stále více oprávněných požadavků na předávání validních informací zaměstnancům. Dominantní roli v tom hrají obory průmyslu. Vhodnou zkušeností z praxe mohou být personální portály, jako je Datacentrum. Tento personální portál je možné na základě konkrétních požadavků společnosti (uživatele) flexibilně upravovat, zároveň je uživatelsky přívětivý (customer friendly).
Jednotlivé funkce personální práce provádí uživatelé podle tzv. rozcestníku, který umožňuje uživateli rozmanité konfigurace. Personální praxi vyhovuje především roztřídění do modulů týkajících se zaměstnanců (směnnost v provozu, termíny akcí, způsoby využití zaměstnaneckých benefitů apod.)
Virt