Třetí článek ze série navazuje na své předchůdce a zabývá se problematikou povinných přestávek u řidičů segmentu regionální dopravy. Obecně byly základní principy popsány již minule, souhrnně jak pro osobní, tak nákladní dopravu, dnes bude pozornost zaměřena výhradně na osobní dopravu vzhledem k jejím specifikům a také vzhledem k větší zodpovědnosti při převážení cestujících.
Bezpečnost práce u řidičů městské a příměstské hromadné dopravy
Ing.
Michal
Mervart
Ph.D.
Pro upřesnění je vhodné v počátku definovat příslušné pojmy, aby bylo zjevné, kterých řidičů se následující text týká. Městská hromadná doprava je segment veřejné dopravy, který probíhá na území měst, případně nejbližším souvisejícím okolí, z legislativního hlediska je podstatné, že jde o dopravu zcela v odpovědnosti měst, která ji objednávají a financují. V případě, že město samo takovou dopravu neobjednává a je obsluhováno pouze projíždějícími linkami, nejedná se o MHD v pravém slova smyslu. Příměstská doprava je pak spíše obecný pojem popisující dopravu v širším souvisejícím okolí příslušného jádrového města, tento segment je v gesci jak města samého, tak příslušného kraje, event. i dalších obsluhovaných obcí.
Základní normy pro MHD a příměstskou dopravu
Základními normami, které upravují problematiku MHD a příměstské dopravy, jsou rovněž zákoník prác