Program na podporu provádění testů

Vydáno: 2 minuty čtení

Zdravotní pojišťovny připravily program na podporu provádění samoodběrových testů Covid-19 u zaměstnavatelů. Z tohoto programu je možné od 1. 4. 2021 přes nově zavedený portál podat žádost o příspěvek na nákup samoodběrových testů provedených od 1. 3. 2021. Žádost o příspěvek na tyto samoodběrové testy, vykázané v březnu 2021, je možné podávat v průběhu celého dubna 2021. Příspěvky na nákup samoodběrových testů mohou čerpat mimo jiné společnosti podnikající v ČR a OSVČ. Příspěvek je čerpán za zaměstnance (v případě OSVČ i za sebe).

Jeho maximální výše činí 60 Kč včetně DPH za 1 test. Lze ho získat pouze na nákup antigenních testů ze seznamu vydaného ministerstvem zdravotnictví. Na jednoho pojištěnce bez ohledu na počet jeho zaměstnavatelů lze čerpat příspěvek na nákup nejvýše 4 testů za kalendářní měsíc (maximálně 240 Kč) provedených ve frekvenci nejvýše jednou za 7 dní. Žádosti o příspěvek bude možné podat pouze prostřednictvím aplikace na zmíněném portálu.

Za tímto účelem rozeslaly v březnu zdravotní pojišťovny do datových schránek podnikatelských subjektů aktivační (autorizační) kódy potřebné pro podání žádosti o tento příspěvek.

Přejete si dostávat týdeník s krátkými zprávami do svého e-mailu či plný přístup k souvisejícím článkům? Pořiďte si předplatné.