Změny v odhláškách zaměstnanců

Vydáno: 2 minuty čtení

Od 1. 4. 2022 nabyla účinnosti novela, která přináší významnou změnu u odhlášky odesílané zaměstnavatelem na OSSZ (PSSZ, MSSZ) za zaměstnance, se kterým ukončil pracovní poměr. Součástí oznámení o skončení doby zaměstnání (tiskopis ONZ) se zaměstnancem budou nově i údaje potřebné pro přiznání a poskytování podpory v nezaměstnanosti.

Od 1. 4. 2022 tak nově budou součástí odhlášky pro OSSZ též druh zaměstnání, doba trvání zaměstnání, doba důchodového pojištění, výše průměrného nebo pravděpodobného měsíčního čistého výdělku zjištěného podle příslušných právních předpisů, výše nároku na odstupné, odbytné, odchodné, včetně informace, zda bylo vyplaceno, a způsob a důvod skončení zaměstnání. 

Dosud se tyto údaje uváděly samostatně na tiskopisu pro Úřad práce ČR (Potvrzení zaměstnavatele pro účely posouzení nároku na podporu v nezaměstnanosti). Tyto údaje se budou uvádět u všech zaměstnanců, kteří ukončí pracovní poměr, bez ohledu na to, zda se budou registrovat na ÚP, či nikoli.

Lhůta pro odeslání bude činit i nadále 8 kalendářních dnů ode dne skončení doby zaměstnání zaměstnance. Na internetových stránkách ČSSZ je o novém formuláři minimum informací.

Přejete si dostávat týdeník s krátkými zprávami do svého e-mailu či plný přístup k souvisejícím článkům? Pořiďte si předplatné.