Co se změní na povinném hlášení pracovních úrazů od 1. ledna 2026

Vydáno: 1 minuta čtení

Za účelem omezení administrativní zátěže, zvýšení přehlednosti pro zaměstnavatele a sjednocení nahlašovaných údajů dojde od 1. 1. 2026 k digitalizaci hlášení pracovních úrazů.

Od 1. 1. 2026 budou zaměstnavatelé nově ohlašovat pracovní úrazy a zasílat záznamy o pracovních úrazech prostřednictvím portálu Státního úřadu inspekce práce, a to výhradně elektronicky.

Portál je dostupný jednoduše přes www.suip.cz, případně na tomto odkazu: https://www.mpsv.cz/app/suip-portal/. Hlášení pracovních úrazů bude zpřístupněno od 1. 1. 2026.

Přihlašovat se do portálu budou za zaměstnavatele jejich statutární zástupci, a to jednoduše prostřednictvím státních prostředků, bankovní identity, MojeID nebo I. CA Identity.

Statutární zástupce zaměstnavatele může už nyní v portálu zplnomocnit (přidat) další fyzické osoby k zastupování zaměstnavatele v portálu. 

Od 1. 1. 2026 tedy nebude možné pracovní úrazy ohlašovat prostřednictvím datových schránek, e-mailu či poštovních služeb.

 

Po přihlášení do portálu budou zaměstnavatelé schopni:

  • Ohlásit pracovní úraz na příslušný úřad (oblastní inspektorát práce/obvodní báňský úřad).
  • Vyplnit a zaslat záznam o pracovním úrazu na příslušný úřad (oblastní inspektorát práce/obvodní báňský úřad).
  • Uložit a vytisknout záznam o pracovním úrazu.
  • Aktualizovat data v již odeslaném záznamu o pracovním úrazu.
  • Mít přehled o všech pracovních úrazech zaměstnavatele na jednom místě.
  • Více na Portál inspekce práce - hlášení pracovních úrazů.pdf (PDF, 242 kB)

Zdroj: SUIP