Úřad práce ČR zavádí nové digitální povinnosti pro zaměstnavatele

Vydáno: 2 minuty čtení

Cílem Úřadu práce ČR je maximálně zjednodušit a urychlit postupy státní správy, aby se zaměstnavatelům lépe vyřizovaly potřebné záležitosti. Postupná digitalizace agend a transformace služeb Úřadu práce ČR umožňuje rychlejší a efektivnější komunikaci a snížení administrativní zátěže.

Co čeká zaměstnavatele?

Přechod na elektronickou výměnu informací, zejména u potvrzování příjmů zaměstnanců. MPSV doporučuje zaměstnavatelům, kteří ještě elektronickou komunikaci nevyužívaji, připojit se co nejdříve – elektronická komunikace s úřady bude nezbytná. Datové schránky a e-mailové adresy pro elektronické podání všech pracovišť ÚP ČR najdete v kontaktech.

Nový systém dávek

Potvrzení o příjmu

  • Potvrzení o příjmu je nutné doložit do 8 kalendářních dnů od výzvy Úřadu práce ČR (§ 63 odst. 3 zákona č. 117/1995 Sb..
  • Pokud využíváte datovou schránku, potvrzení musí být ve formátu a struktuře dle vyhlášky MPSV.
  • Výzva od krajské pobočky ÚP ČR znamená zbavení mlčenlivosti a možnost bezpečně poskytnout údaje.

Změna u zaměstnávání cizinců

  • Od 1. října 2025 vzniká povinnost informovat Úřad práce ČR o nástupu zahraničního pracovníka nejpozději před jeho nástupem (§ 87 zákona o zaměstnanosti).
  • Informační karty a sdělení při zaměstnávání cizinců najdete na webu MPSV.
  • Nesplnění této povinnosti se posuzuje jako nehlášená práce a může vést k přestupku.

Zdroj: MPSV