PR článek: Tři tipy pro efektivní práci personalisty

Vydáno: 3 minuty čtení

Každý den personalisté tráví v práci 30 minut neefektivně, to znamená více než 10 promarněných hodin měsíčně. Přinášíme vám 3 tipy, které personalistům pomohou vykonávat svou práci pohodlněji, lépe a efektivněji.

Efektivita v práci


Digitální evidence docházky je přesná a efektivní

Evidence docházky bývá v souvislosti s efektivitou ve firmách často přehlížena. Moderní elektronická evidence docházky zaměstnanců však pomůže vaší firmě významně ušetřit čas i peníze. Zajímá vás jak?

Nad papírovou evidencí docházky a ručním přepisem všech záznamů tráví personalisté až desítky hodin měsíčně. A nejedná se o malé procento z nich, zbytečná byrokracie trápí 50 % personalistů. Digitální sofistikované systémy vám dnes umožní automatizaci procesů spojených s docházkou zaměstnanců. Což významně přispěje k maximálnímu zefektivnění práce personalisty i dalších pracovníků. 

Pokud se tedy stále držíte zastaralé evidence formou nekonečných štosů papíru či excelových tabulek, zvažte přechod na přehledný a přesný docházkový systém. Příprava plánu směn a podkladů pro mzdy, reporting či evidence docházky i dovolených bude snadná a rychlá, bez zbytečné a zatěžující administrativy.

Bez firemní kultury se neobejdete

Zdravá firemní kultura je základem každé společnosti a bez ní nemůže fungovat. Součástí firemní kultury je například pracovní prostředí, cíle, vize i hodnoty firmy, se kterými se vaši zaměstnanci ztotožní. Spokojení zaměstnanci, kterým dává jejich práce smysl a kteří se cítí být důležitou součástí celé firmy, jednoznačně dosahují lepších výsledků

Také v rámci firemní kultury vám pomůže digitalizace personálních procesů. Díky HR systému Alveno mají všichni zaměstnanci snadný přístup ke svým datům. Vedoucí oddělení mají zároveň přehled o tom, kdy jeho kolegové slaví narozeniny či výročí ve firmě. Personalisté se už nemusí zabývat zbytečnou administrativou a nekonečným papírováním, ale získají prostor k tomu, aby se mohli věnovat lidem ve firmě a dobře vykonávat svou práci. Výsledkem dobré firemní kultury je nejen otevřená komunikace, zájem schopných lidí o zaměstnání a příznivá atmosféra v práci, ale v neposlední řadě také efektivita pracovního výkonu personalistů i všech dalších zaměstnanců.

Komunikace je základ

Může to znít jako otřepaná fráze, správná a efektivní komunikace však skutečně představuje jeden z nejdůležitějších aspektů ve všech firmách. A bohužel právě komunikace bývá velice často Achillovou patou mnoha společností. Pokud správně nefunguje, pramení z ní další zbytečné komplikace, ať už se jedná o nesrozumitelné zadání či nepochopený úkol. 

Ale mějte se na pozoru. Říká se, že všeho moc škodí a stejně je tomu i v případě komunikace. Průzkum společnosti IRESOFT ukazuje, že 40 % personalistů tráví čas na neproduktivních nebo zbytečných poradách. Týká se to i vás? Diskutujte, jen pokud je o čem. Pokud pro vás není porada přínosná, zkuste se z ní omluvit a věnujte čas důležitější práci.