359/2025 Sb.
      VYHLÁŠKA
      ze dne 19. září 2025
      o provedení některých ustanovení zákona o dávce státní sociální pomoci
    
    Ministerstvo práce a sociálních věcí stanoví podle § 36 odst. 4, § 60 odst. 3,
§ 61 a § 63 odst. 2 zákona č. 151/2025 Sb., o dávce státní sociální pomoci, (dále
jen „zákon“): 
    
    § 1
      
      Navýšení částky na životní potřeby člena domácnosti z důvodu dietního stravování
      (1) Částka na životní potřeby člena domácnosti podle § 36 odst. 2 písm. a)
a b) zákona, jehož zdravotní stav vyžaduje podle potvrzení příslušného odborného
lékaře dietní stravování, které vyžaduje zvýšené náklady na stravování, se navyšuje
měsíčně u diety 
a) nízkobílkovinné o 1 511 Kč,
b) při dialýze o 1 095 Kč,
c) nízkocholesterolové při hypercholesterolemii nebo hyperlipoproteinemii o 1 150
Kč, 
d) diabetické o 1 238 Kč,
e) při onemocnění fenylketonurií o 2 431 Kč,
f) při onemocnění celiakií o 3 066 Kč,
g) při osteoporóze, pokud celotělová kostní densita poklesla o více než 25 % a T-skóre
je horší než -2,5, o 1 194 Kč,
h) při laktózové intoleranci o 1 172 Kč,
i) v těhotenství a při kojení do 1 roku věku dítěte o 1 205 Kč.
(2) Pokud zdravotní stav člena domácnosti podle odstavce 1 vyžaduje více typů
dietního stravování, navyšuje se částka na jeho životní potřeby pouze jednou, a to
o částku odpovídající té z diet, u které je navýšení podle odstavce 1 nejvyšší.
    § 2
      
      Příslušnost lékaře k potvrzení potřeby příslušného typu diety
      Odborným lékařem, který je příslušný k potvrzení potřeby příslušného typu
diety, je pro dietu 
a) nízkobílkovinnou lékař poskytující členovi domácnosti podle § 1 odst. 1 specializovanou
ambulantní péči v oboru vnitřní lékařství nebo nefrologie,
b) při dialýze lékař oddělení zdravotnického zařízení, kde je člen domácnosti podle
§ 1 odst. 1 v dialyzačním programu,
c) nízkocholesterolovou při hypercholesterolemii nebo hyperlipoproteinemii lékař
poskytující členovi domácnosti podle § 1 odst. 1 specializovanou ambulantní péči
v oboru vnitřní lékařství nebo endokrinologie,
d) diabetickou lékař poskytující členovi domácnosti podle § 1 odst. 1 specializovanou
ambulantní péči v oboru diabetologie nebo registrující praktický lékař, který má
člena domácnosti podle § 1 odst. 1 s ohledem na tuto diagnózu v dispenzární péči,
e) při onemocnění fenylketonurií lékař poskytující členovi domácnosti podle § 1 odst.
1 specializovanou ambulantní péči v oboru vnitřní lékařství nebo gastroenterologie,
u dětí a mládeže lékař poskytující specializovanou ambulantní péči v oboru dětská
gastroenterologie a hepatologie, nebo registrující praktický lékař pro děti a dorost,
který má člena domácnosti podle § 1 odst. 1 s ohledem na tuto diagnózu v dispenzární
péči, nebo jiný lékař, který má člena domácnosti podle § 1 odst. 1 s ohledem na tuto
diagnózu v dispenzární péči,
f) při onemocnění celiakií lékař poskytující členovi domácnosti podle § 1 odst. 1
specializovanou ambulantní péči v oboru vnitřní lékařství nebo gastroenterologie,
u dětí a mládeže lékař poskytující specializovanou ambulantní péči v oboru dětská
gastroenterologie a hepatologie, nebo registrující praktický lékař pro děti a dorost,
který má člena domácnosti podle § 1 odst. 1 s ohledem na tuto diagnózu v dispenzární
péči,
g) při osteoporóze lékař poskytující členovi domácnosti podle § 1 odst. 1 specializovanou
ambulantní péči v oboru vnitřní lékařství, endokrinologie, revmatologie, ortopedie
nebo gynekologie a porodnictví,
h) při laktózové intoleranci lékař poskytující členovi domácnosti podle § 1 odst.
1 specializovanou ambulantní péči v oboru gastroenterologie,
i) v těhotenství lékař poskytující členovi domácnosti podle § 1 odst. 1 specializovanou
ambulantní péči v oboru gynekologie a porodnictví,
j) při kojení do 1 roku věku dítěte jeho registrující praktický lékař pro děti a
dorost.
§ 3
      
      Specifikace komunikace mezi orgánem státní sociální pomoci a zaměstnavatelem
a formát, obsah a struktura datové zprávy
      Specifikace komunikace mezi orgánem státní sociální pomoci a zaměstnavatelem
a formát, obsah a struktura datové zprávy se stanoví v příloze č. 1 k této vyhlášce.
    § 4
      
      Specifikace komunikace mezi orgánem státní sociální pomoci a dodavatelem elektřiny
nebo plynu a formát, obsah a struktura datové zprávy
      Specifikace komunikace mezi orgánem státní sociální pomoci a dodavatelem elektřiny
nebo plynu a formát, obsah a struktura datové zprávy se stanoví v příloze č. 2 k
této vyhlášce.
    § 5
      
      Specifikace komunikace mezi orgánem státní sociální pomoci a bankou a jinou
obdobnou institucí a formát, obsah a struktura datového souboru
      Specifikace komunikace mezi orgánem státní sociální pomoci a bankou a jinou
obdobnou institucí a formát, obsah a struktura datového souboru se stanoví v příloze
č. 3 k této vyhlášce.
    Ministr práce a sociálních věcí:
        Ing. Jurečka v. r.
      Příloha 1
      
      Specifikace komunikace mezi orgánem státní sociální pomoci a zaměstnavatelem
a formát, obsah a struktura datové zprávy
      A) Specifikace způsobů odpovědi zaměstnavatele         na výzvu orgánu státní sociální
pomoci
 1) Zaměstnavatel využívá pro odpověď na výzvu orgánu státní sociální pomoci způsoby
odeslání odpovědi prostřednictvím 
a) doplněného XML souboru z datové schránky zaměstnavatele,
b)
webového formuláře, nebo
c) přímého volání služby založené na standardu GovTalk. 
2) Specifikace způsobu odpovědi zaměstnavatele na výzvu orgánu státní sociální pomoci
s využitím odeslání doplněného XML souboru z datové schránky zaměstnavatele: 
a) Pro
odeslání doplněného XML souboru se využije datová schránka zaměstnavatele nebo datová
schránka osoby, kterou zaměstnavatel zmocní prostřednictvím Systému pro správu identit
a pověření České správy sociálního zabezpečení, a doplněný XML soubor se adresuje
do datové schránky určené orgánem státní sociální pomoci ve výzvě.
b) Pro doplnění
XML souboru je možné využít vlastní technické prostředky nebo volně dostupný online
editor orgánu státní sociální pomoci. 
3) Specifikace způsobu odpovědi zaměstnavatele na výzvu orgánu státní sociální pomoci
prostřednictvím webového formuláře, dostupného v odkazu uvedeném ve výzvě při využití
webového formuláře vyžaduje autentizaci zaměstnavatele prostřednictvím Informačního
systému datových schránek, nebo datovou schránkou osoby, kterou zaměstnavatel zmocní
prostřednictvím Systému pro správu identit a pověření České správy sociálního zabezpečení.
4) Specifikace způsobu odpovědi zaměstnavatele na výzvu orgánu státní sociální pomoci
prostřednictvím přímého volání služby založené na standardu GovTalk: 
a) Autentizace
a elektronický podpis dat pro službu je prováděn výhradně kvalifikovaným certifikátem
registrovaným u České správy sociálního zabezpečení.
b) Pro podání prostřednictvím
přímého volání služby se datová věta vloží do obálky ve formátu GovTalk verze 2.
c)
Datová věta je součástí elementu Body ve formátu XML.
d) Zaměstnavatel použije strukturu
obálky, která je zveřejněna na internetových stránkách developers.mpsv.cz nebo developers.mpsv.gov.cz
ke dni odeslání odpovědi zaměstnavatele na výzvu orgánu státní sociální pomoci.
B) Formát
 Odpověď zaměstnavatele je orgánem státní sociální pomoci přijímána
výhradně ve formátu XML.
C) Obsah a struktura datové zprávy
 1. Obsah datové věty I----------------------I-----------I-----------------------------------------I I Atribut I Typ I Popis I I----------------------I-----------I-----------------------------------------I I UUID I string I Unikátní identifikátor výzvy. I I----------------------I-----------I-----------------------------------------I I cisloJednaci I string I Číslo jednací výzvy k poskytnutí I I I I příjmů. I I----------------------I-----------I-----------------------------------------I I rodneCislo I string I Rodné číslo zaměstnance. I I----------------------I-----------I-----------------------------------------I I jméno, prijmeni I string I Jméno a příjmení zaměstnance. I I----------------------I-----------I-----------------------------------------I I datumNarozeni I Datum I Datum narození zaměstnance. I I----------------------I-----------I-----------------------------------------I I ikMPSV I string I Unikátní identifikátor zaměstnance. I I----------------------I-----------I-----------------------------------------I I prijmy I kolekce I Kolekce příjmů po jednotlivých I I I I měsících. I I----------------------I-----------I-----------------------------------------I I vysePrijmuKodAl I int I Příjmy ze závislé činnosti podle zákona I I I I o daních z příjmů včetně náhrady podle I I I I § 192 odst. 3 zákoníku práce (kód al). I I----------------------I-----------I-----------------------------------------I I vysePrijmuKodAB I int I Příjmy získané z náhrady mzdy (platu, I I I I odměny) za dobu prvních 14 dnů dočasné I I I I pracovní neschopnosti (karantény) podle I I I I § 192 odst. 2 zákoníku práce (kód al). I I----------------------I-----------I-----------------------------------------I I vysePrijmuKodAlMena, I Měny, I Číselník měn, kódy podle normy I I vysePrijmuKodABMena I číselník I ISO 4217. I I----------------------I-----------I-----------------------------------------I I rok, mesic I int I Rok a měsíc, za který daný příjem I I I I náleží, podle výzvy. I I----------------------I-----------I-----------------------------------------I I prijemOd, prijemDo I Datum I Data období, za které v daném roce I I I I a daném měsíci příjem náleží. I I----------------------I-----------I-----------------------------------------I I bylZamestnancem I boolean I TRUE, pokud byl alespoň část I I I I dotazovaného období zaměstnancem, jinak I I I I FALŠE. I I----------------------I-----------I-----------------------------------------I 2) Datové typy I--------------------------------I-------------------------------------------I I Datum I Textový řetězec data ve formátu ISO 8601. I I--------------------------------I-------------------------------------------I 3) Číselníky Měny - jako klíč číselníku Měny je využíván kód měny podle normy ISO 4217.
Příloha 2
      
      Specifikace komunikace mezi orgánem státní sociální pomoci a dodavatelem elektřiny
nebo plynu a formát, obsah a struktura datové zprávy
      A) Specifikace způsobů odpovědi dodavatele elektřiny nebo plynu na výzvu
orgánu státní sociální pomoci
 1) Dodavatel elektřiny nebo plynu odešle odpověď na výzvu orgánu státní sociální
pomoci jako doplněný JSON soubor z datové schránky dodavatele elektřiny nebo plynu.
2) Specifikace způsobu odpovědi dodavatele elektřiny nebo plynu na výzvu orgánu státní
sociální pomoci s využitím odeslání doplněného JSON souboru z datové schránky dodavatele
elektřiny nebo plynu: 
a) Pro odeslání JSON souboru s požadovanými daty se využije
datová schránka dodavatele elektřiny nebo plynu.
b) Pro doplnění JSON souboru dodavatel
elektřiny nebo plynu využije vlastní technické prostředky nebo volně dostupný online
editor orgánu státní sociální pomoci.
B) Formát
 Odpověď dodavatele elektřiny nebo plynu je orgánem státní sociální
pomoci přijímána výhradně ve formátu JSON.
C) Obsah a struktura datové zprávy
 
1) Obsah datové věty
I-------------------------------------------I---------I----------------------------------I
I Pole                                      I   Typ   I Popis                            I
I-------------------------------------------I---------I----------------------------------I
I supplierld                                I string  I IČO dodavatele elektřiny nebo    I
I                                           I         I plynu.                           I
I-------------------------------------------I---------I----------------------------------I
I data                                      I array   I Pole záznamů s daty, 1 záznam    I
I                                           I         I obsahuje data pro 1 odběratele   I
I                                           I         I a 1 odběrné místo.               I
I-------------------------------------------I---------I----------------------------------I
I data/id                                   I string  I Bezvýznamový unikátní            I
I                                           I         I identifikátor záznamu, který byl I
I                                           I         I součástí výzvy s žádostí o data. I
I                                                   I         I Musí být vrácen jako součást dat I
I                                           I         I s náklady pro daného odběratele  I
I                                           I         I a odběrné místo.                 I
I-------------------------------------------I---------I----------------------------------I
I data/client                               I object  I Data odběratele.                 I
I-------------------------------------------I---------I----------------------------------I
I data/client/clientld                      I string  I Unikátní identifikátor           I
I                                           I         I odběratele v rámci systémů       I
I                                           I         I dodavatele plynu nebo elektřiny. I
I                                           I         I Slouží hlavně pro případné       I
I                                           I         I řešení nestandardních situací,   I
I                                           I         I ve standardním procesu není      I
I                                           I         I nijak využito.                   I
I-------------------------------------------I---------I----------------------------------I
I data/client/firstName                     I string  I Jméno odběratele.                I
I-------------------------------------------I---------I----------------------------------I
I data/client/lastName                      I string  I Příjmení odběratele.             I
I-------------------------------------------I---------I----------------------------------I
I data/client/dateOfBirth                   I string  I Datum narození odběratele        I
I                                           I         I (YYYY-MM-DD).                    I
I-------------------------------------------I---------I----------------------------------I
I data/cd                                   I object  I Data odběrného místa a částek    I
I                                           I         I za dané období.                  I
I-------------------------------------------I---------I----------------------------------I
I data/cd/pointOfDelivery                   I object  I Data odběrného místa.            I
I-------------------------------------------I---------I----------------------------------I
I data/cd/pointOfDelivery/ean               I string  I Číslo odběrného místa elektřiny  I
I                                           I         I (pokud jde o elektřinu, jinak    I
I                                           I         I neuvedeno).                      I
I-------------------------------------------I---------I----------------------------------I
I data/cd/pointOfDelivery/eic               I string  I Číslo odběrného místa plynu      I
I                                           I         I (pokud jde o plyn, jinak         I
I                                           I         I neuvedeno).                      I
I-------------------------------------------I---------I----------------------------------I
I data/cd/pointOfDelivery/ruianld           I string  I Identifikátor adresy v RUIAN.    I
I-------------------------------------------I---------I----------------------------------I
I data/cd/pointOfDelivery/address           I object  I Adresa, může obsahovat atributy  I
I                                           I         I Street, cityPart, city, zipCode, I
I                                           I         I co (číslo orientační), cp (číslo I
I                                           I         I popisné), ce (číslo evidenční).  I
I-------------------------------------------I---------I----------------------------------I
I data/cd/pointOfDelivery/parcelCoordinates I object  I Geolokace parcely, může          I
I                                           I         I obsahovat atributy areaName,     I
I                                           I         I areaCode, parcelNumber,          I
I                                           I         I subParcelNumber.                 I
I                                           I         I                                  I
I                                           I         I V datech je uveden pouze jeden   I
I                                           I         I údaj z trojice ruianId, address, I
I                                           I         I parcelCoordinates, preferován    I
I                                           I         I je ruianId.                      I
I-------------------------------------------I---------I----------------------------------I
I data/cd/pointOfDelivery/commodity         I string, I Komodita. Typ komodity podle     I
I                                           I enum    I číselníku uvedeného v bodu 3.    I
I-------------------------------------------I---------I----------------------------------I
I data/cd/transactions                      I array   I Částky pro požadované období     I
I                                           I         I podle výzvy.                     I
I-------------------------------------------I---------I----------------------------------I
I data/cd/transactions/month                I string  I Měsíc a rok, podle formátu       I
I                                           I         I ISO 8061 (YYYY-MM).              I
I-------------------------------------------I---------I----------------------------------I
I data/cd/transactions/trType               I string, I Typ částky. Typ částky podle     I
I                                           I enum    I číselníku uvedeného v bodu 3.    I
I-------------------------------------------I---------I----------------------------------I
I data/cd/transactions/amount               I number  I Výše částky.                     I
I-------------------------------------------I---------I----------------------------------I
I data/cd/periods                           I array   I Období, po která byl odběratel   I
I                                           I         I majitelem daného odběrného       I
I                                           I         I místa. Uvádí se pouze, pokud     I
I                                           I         I odběratel nebyl majitelem        I
I                                           I         I odběrného místa po celé          I
I                                           I         I reportované období.              I
I-------------------------------------------I---------I----------------------------------I
I data/cd/periods/clientFrom                I string  I Datum, odkdy byl odběratel       I
I                                           I         I majitelem daného odběrného místa I
I                                           I         I (YYYY-MM-DD).                    I
I-------------------------------------------I---------I----------------------------------I
I data/cd/periods/clientTo                  I string  I Datum, dokdy byl odběratel       I
I                                           I         I majitelem daného odběrného místa I
I                                           I         I (YYYY-MM-DD).                    I
I-------------------------------------------I---------I----------------------------------I
I data/status                               I string  I Informace pro případ, že data    I
I                                           I         I mohou být poskytnuta částečně    I
I                                           I         I nebo vůbec. Hodnoty dle          I
I                                           I         I číselníku uvedeného v bodu 3.    I
I-------------------------------------------I---------I----------------------------------I
I data/validationError                      I object  I Informace o validační chybě.     I
I-------------------------------------------I---------I----------------------------------I
I data/validationError/errorType            I string, I Typ chyby dle číselníku          I
I                                           I enum    I uvedeného v bodu 3.              I
I-------------------------------------------I---------I----------------------------------I
I data/validationError/value                I string  I Hodnota v systému dodavatele,    I
I                                           I         I pokud se liší od hodnoty, která  I
I                                           I         I byla zaslána ve výzvě a tato     I
I                                           I         I hodnota neprošla validací.       I
I-------------------------------------------I---------I----------------------------------I
I timestamp                                 I string  I Datum a čas, ke kterému jsou     I
I                                           I         I data platná, podle formátu       I
I                                           I         I ISO 8061.                        I
I-------------------------------------------I---------I----------------------------------I
 
2) Datové typy
I----------I-----------------------------------------------------------------------------I
I month    I Textový řetězec data ve formátu ISO 8061 YYYY-MM.                           I
I----------I-----------------------------------------------------------------------------I
 
3) Číselníky
 
i) Typ částek:
I-----I---------------I------------------------------------------------------------------I
I Kód I Typ částky    I Popis                                                            I
I-----I---------------I------------------------------------------------------------------I
I  P  I platba        I Platby od odběratele přijaté v daném měsíci.                     I
I     I               I                                                                  I
I     I               I Pokud je více plateb v daném měsíci, je uveden součet.           I
I     I               I Nezapočítávají se platby nebo části plateb použité na pokuty     I
I     I               I nebo jiné sankce, případně na jiné další účely, jako je          I
I     I               I například pronájem LED žárovek. Tyto částky se odečtou od        I
I     I               I částky, kterou odběratel v daném měsíci poslal.                  I
I-----I---------------I------------------------------------------------------------------I
        I  Z  I záloha (od    I Zálohy nebo jejich část vyrovnané platbou vykázané v měsíci      I
I     I odběratele)   I původní zálohy.                                                  I
I-----I---------------I------------------------------------------------------------------I
I ZZ  I předepsaná    I Záloha předepsaná odběrateli bez ohledu na to, jaké jsou jeho    I
I     I záloha        I skutečné uhrazené zálohy.                                        I
I-----I---------------I------------------------------------------------------------------I
I PV  I vyúčtovaný    I Přeplatek z vyúčtování vrácený odběrateli. Je uveden v měsíci,   I
I     I přeplatek     I kdy došlo k jeho vrácení, za které se považuje odeslání platby.  I
I     I vrácený       I                                                                  I
I     I odběrateli    I                                                                  I
I-----I---------------I------------------------------------------------------------------I
I PZ  I přeplatek     I Přeplatek z vyúčtování použitý na úhradu zálohy. Je uveden       I
I     I použitý na    I v měsíci splatnosti zálohy.                                      I
I     I zálohu        I                                                                  I
I-----I---------------I------------------------------------------------------------------I
I NZ  I zaplacený     I Platba od odběratele přijatá v daném měsíci na úhradu nedoplatku I
I     I nedoplatek    I z vyúčtování.                                                    I
I     I faktury nebo  I                                                                  I
I     I jeho část     I Podle data přijetí platby (ne podle data splatnosti). Pokud má   I
I     I               I odběratel splátkový kalendář, uvede se příslušná částka též jako I
I     I               I NZ v daném měsíci. NZ se tak rozloží do více měsíců.             I
I-----I----------------------------------------------------------------------------------I
 
ii) Typ comodity: 
I-----I----------------------------------------------------------------------------------I
I Kód I Typ komodity                                                                     I
I-----I----------------------------------------------------------------------------------I
I  E  I elektřina                                                                        I
I-----I----------------------------------------------------------------------------------I
I  G  I plyn                                                                             I
I-----I----------------------------------------------------------------------------------I
 
iii) Status
I---------------------------I------------------------------------------------------------I
I Hodnota                   I Význam                                                     I
I---------------------------I------------------------------------------------------------I
I OK                        I Vše v pořádku. Tento stav nemusí být uveden, je defaultní. I
I---------------------------I------------------------------------------------------------I
I NOT_CLIENT                I Odběratel v celém požadovaném období nebyl majitelem       I
I                           I uvedeného odběrného místa.                                 I
I---------------------------I------------------------------------------------------------I
I NOT_CLIENT_FULL_TIME      I Odběratel je nebo byl majitelem uvedeného odběrného místa, I
I                           I ale ne pro celé požadované období.                         I
I---------------------------I------------------------------------------------------------I
I DATA_NOT_YET_AVAILABLE    I Pro požadované období ještě nejsou k dispozici kompletní   I
I                           I data.                                                      I
I---------------------------I------------------------------------------------------------I
 
iv) Validační chyba:
I------------------------------I---------------------------------------------------------I
I Hodnota                      I Význam                                                  I
I------------------------------I---------------------------------------------------------I
I WRONG_FIRST_NAME             I Rozdílné jméno odběratele, vše ostatní odpovídá.        I
I------------------------------I---------------------------------------------------------I
I WRONG_LAST_NAME              I Rozdílné příjmení odběratele, vše ostatní odpovídá.     I
I------------------------------I---------------------------------------------------------I
I FIRST_AND_LAST_NAME_SWITCHED I Prohozené jméno a příjmení odběratele, vše ostatní      I
I                              I odpovídá.                                               I
I------------------------------I---------------------------------------------------------I
I WRONG_BIRTHDAY               I Rozdílné datum narození odběratele, vše ostatní         I
I                              I odpovídá.                                               I
I------------------------------I---------------------------------------------------------I
I WRONG_ADDRESS                I Rozdílná adresa odběrného místa, vše ostatní odpovídá.  I
I------------------------------I---------------------------------------------------------I
I OTHER                        I Jiný důvod, proč nebyla validace úspěšná.               I
I------------------------------I---------------------------------------------------------I
Příloha 3
      
      Specifikace komunikace mezi orgánem státní sociální pomoci a bankou a jinou
obdobnou institucí a formát, obsah a struktura datového souboru
      A) Specifikace způsobů odpovědi banky a jiné obdobné instituce na výzvu
orgánu státní sociální pomoci
 1) Banka a jiná obdobná instituce odešle odpověď na výzvu orgánu státní sociální
pomoci jako XML soubor z datové schránky banky a jiné obdobné instituce.
2) Specifikace způsobu odpovědi banky a jiné obdobné instituce na výzvu orgánu státní
sociální pomoci s využitím odeslání XML souboru z datové schránky banky a jiné obdobné
instituce: 
a) Pro odeslání XML souboru se využije datová schránka banky a jiné obdobné
instituce, a XML soubor se adresuje do datové schránky určené orgánem státní sociální
pomoci ve výzvě.
b) Pro vytvoření XML souboru banka a jiná obdobná instituce využije
vlastní technické prostředky.
B) Formát
 Odpověď banky a jiné obdobné instituce je orgánem státní sociální pomoci
přijímána výhradně ve formátu XML.
        XML soubor má pevně definovaný název podle těchto pravidel: 
- Soubor je kódován v UTF-8
- Řádky souboru jsou odřádkovány znaky CR+LF (ASCII 13+10), včetně posledního řádku
- Soubor musí mít uvozující XML hlavičku „<? xml version="1.0" encoding="UTF-8"
?>“ + odřádkování
- Soubor je pojmenován podle následujících pravidel, oddělených „_“ 
- Unikátní ID
dotazu (UUID, 32 čísel oddělených "-" ve formátu 8-4-4-4-12)
- Datum vytvoření souboru
- dávky Dotazů ve tvaru YYMMDD
- Identifikace typu souboru - dotaz / odpověď - “dot”/”odp”
-
.xml (před .xml již není oddělovač “_”)
C) Obsah a struktura datového souboru
 XML soubor, jeho hlavička, metoda podpisu a obsah je strukturován podle standardu,
který je zveřejněn na internetových stránkách developers.mpsv.cz nebo developers.mpsv.gov.cz.
      1) Obsah datové věty - dotaz I--------------I--------------------I----------------------------------------I I K I I Kořenový element. I I I--------------------I----------------------------------------I I I Id I Identifikátor dávky. I I I--------------------I----------------------------------------I I I CisloDavky I Unikátní číslo dávky, 10 míst. I I I--------------------I----------------------------------------I I I Počet I Počet dotazů v dávce. I I I--------------------I----------------------------------------I I I KodFU I Kód orgánu státní sociální pomoci, I I I I 3 místa. I I I--------------------I----------------------------------------I I I JmenoFU I Jméno orgánu státní sociální pomoci. I I I--------------------I----------------------------------------I I I KodBanky I Kód dotazované banky. I I I--------------------I----------------------------------------I I I JmenoBanky I Jméno dotazované banky. I I I--------------------I----------------------------------------I I I DatumCasDotazu I Datum a čas dotazu ve formátu I I I I ISO 8601. I I--------------I--------------------I----------------------------------------I I Dotaz I I V rámci elementu Davka může být více I I I I elementů Dotaz. I I I--------------------I----------------------------------------I I I TypDotazu I Typ dotazu, vždy "02". I I I--------------------I----------------------------------------I I I KodDotazu I Unikátní kód dávky, 10 míst. I I--------------I--------------------I----------------------------------------I I Dotazující I I Identifikace dotazujícího, jednou I I I I v elementu Dotaz I I I--------------------I----------------------------------------I I I Císlo I Identifikátor dotazujícího. I I I--------------------I----------------------------------------I I I Jmeno I Jméno dotazujícího. I I--------------I--------------------I----------------------------------------I I DSubjekt I I Identifikace subjektu dotazu, jednou I I I I v elementu Dotaz. Subjektem se pro I I I I účely této přílohy rozumí žadatel I I I I o dávku, příjemce dávky, člen I I I I domácnosti žadatele o dávku nebo člen I I I I domácnosti příjemce dávky. I I I--------------------I----------------------------------------I I I RC I Rodné číslo subjektu dotazu, bez I I I I lomítka. I I--------------I--------------------I----------------------------------------I 2) Obsah datové věty - odpověď Pokud nebude subjekt nalezen nebo nebude mít v bance veden účet, bude v elementu Odpoved pouze zkopírován element Dotaz, nic jiného. I--------------I--------------------I----------------------------------------I I Davka I I Kořenový element. I I I--------------------I----------------------------------------I I I Id I Identifikátor dávky. Stejný jako I I I I v příslušném dotazu. I I I--------------------I----------------------------------------I I I CisloDavky I Unikátní číslo dávky, 10 míst. Stejné I I I I jako v příslušném dotazu. I I I--------------------I----------------------------------------I I I Pocet I Počet odpovědí v dávce. I I I--------------------I----------------------------------------I I I KodFU I Kód orgánu státní sociální pomoci, I I I I 3 místa. Stejný jako v příslušném I I I I dotazu. I I I--------------------I----------------------------------------I I I JmenoFU I Jméno orgánu státní sociální pomoci. I I I I Stejné jako v příslušném dotazu. I I I--------------------I----------------------------------------I I I KodBanky I Kód dotazované banky. Stejný jako I I I I v příslušném dotazu. I I I--------------------I----------------------------------------I I I JmenoBanky I Jméno dotazované banky. Stejné jako I I I I v příslušném dotazu. I I I--------------------I----------------------------------------I I I DatumCasDotazu I Datum a čas dotazu ve formátu I I I I ISO 8601. Stejné jako v příslušném I I I I dotazu. I I I--------------------I----------------------------------------I I I CisloDavkyOdpovedi I Unikátní číslo dávky odpovědi, I I I I 10 míst. I I I--------------------I----------------------------------------I I I DatumCasOdpovedi I Datum a čas odpovědi ve formátu I I I I ISO 8601. I I--------------I--------------------I----------------------------------------I I Odpoved I I V rámci elementu Davka může být více I I I I elementů Odpověď, stejně, jako počet I I I I elementů Dotaz v dotazu. I I I--------------------I----------------------------------------I I I Dotaz I Kopie elementu Dotaz z dotazu I I I I příslušného k odpovědi. I I--------------I--------------------I----------------------------------------I I Odpovídající I I Identifikace odpovídajícího, jednou I I I I v elementu Odpoved. I I I--------------------I----------------------------------------I I I Cislo I Identifikátor odpovídajícího. I I I--------------------I----------------------------------------I I I Jmeno I Jméno a příjmení odpovídajícího. I I--------------I--------------------I----------------------------------------I I DSubjekt I I Identifikace subjektu odpovědi, jednou I I I I v elementu Odpoved. I I I--------------------I----------------------------------------I I I Jmeno I Jméno a příjmení subjektu evidované I I I I bankou. I I I--------------------I----------------------------------------I I I Obec I Obec bydliště subjektu evidovaná I I I I bankou. I I I--------------------I----------------------------------------I I I PSC I Poštovní směrovací číslo bydliště I I I I subjektu evidované bankou. I I I--------------------I----------------------------------------I I I RC I Rodné číslo subjektu odpovědi I I I I evidované bankou, bez lomítka. I I I--------------------I----------------------------------------I I I Ulice I Ulice bydliště subjektu s číslem I I I I popisným evidovaná bankou. I I--------------I--------------------I----------------------------------------I I Ucet I I Účet subjektu vedený odpovídající I I I I bankou, může být v elementu Odpověď I I I I vícekrát. I I I--------------------I----------------------------------------I I I CisloUctu1 I Nepovinné pole, je-li předčíslí rovno I I I I nule, není nutno jej uvádět. I I I I V předčíslí mohou být uvedeny úvodní I I I I nuly - úvodní nuly jsou nevýznamové. I I I I Variabilní délka. I I I--------------------I----------------------------------------I I I CisloUctu2 I Číslo účtu. V základní části čísla I I I I účtu mohou být uvedeny úvodní nuly. I I I I Úvodní nuly jsou nevýznamové. I I I I Variabilní délka. I I I--------------------I----------------------------------------I I I KodBanky I Kód banky dle číselníku ČNB AP - 0001 I I I I s úvodními nulami. I I I--------------------I----------------------------------------I I I TypUctu I B - běžný účet, S - Vkladní knížka / I I I I Vkladový účet, T - Termínovaný vklad. I I I--------------------I----------------------------------------I I I KodMeny I ISO kód měny účtu (3 písmena). I I I--------------------I----------------------------------------I I I Zustatek I Zůstatek v měně účtu. I I I--------------------I----------------------------------------I I I Datum I Datum zůstatku účtu ve formátu I I I I ISO 8601. I I--------------I--------------------I----------------------------------------I
