10/1993 Sb.
Zákon
České národní rady
ze dne 19. prosince 1992
o státním rozpočtu České republiky na rok 1993, o změně a doplnění některých
zákonů České národní rady a některých dalších předpisů
Změna: 172/1993 Sb.
Změna: 166/1993 Sb.
Změna: 331/1993 Sb.
Změna: 85/1994 Sb.
Změna: 236/1995 Sb.
Změna: 117/1995 Sb.
Změna: 48/1997 Sb.
Změna: 256/2000 Sb.
Změna: 217/2000 Sb., 218/2000 Sb.
Změna: 362/2003 Sb., 112/2006 Sb., 264/2006 Sb.
Změna: 332/2014 Sb.
Česká národní rada se usnesla na tomto zákoně:
Část první
Státní rozpočet České republiky na rok 1993
§ 1
(1) Celkové příjmy státního rozpočtu České republiky na rok 1993 (dále jen
"státní rozpočet republiky") se stanoví částkou 342 200 000 000 Kčs, celkové výdaje
státního rozpočtu republiky se stanoví částkou 342 200 000 000 Kčs (příloha č. 1).
(2) Ve státním rozpočtu republiky jsou obsaženy finanční vztahy k rozpočtům
okresních úřadů pro vyrovnání rozpočtů okresních úřadů a rozpočtů obcí, a to dotacemi
v celkové výši 17 000 000 000 Kčs (příloha č. 2).
(3) Ve státním rozpočtu republiky je obsažena dotace do Státního fondu tržní
regulace v zemědělství ve výši 3 000 000 000 Kčs.
(4) Rozdělení stanovených rozpočtových výdajů do jednotlivých kapitol státního
rozpočtu republiky je uvedeno v příloze č. 3.
§ 2
Součástí celkové dotace ze státního rozpočtu republiky, jejíž výše je uvedena
v příloze č. 2 tohoto zákona, jsou příspěvky ze státního rozpočtu republiky k částečné
úhradě výdajů spojených s výkonem státní správy obce. Výše těchto příspěvků je pro
rok 1993 uvedena v příloze č. 4 tohoto zákona, a to v propočtu na 100 obyvatel s
trvalým pobytem na území, v němž obecní úřad vykonává státní správu. O výši příspěvku
přiznaného jednotlivé obci rozhoduje přednosta okresního úřadu, přičemž se může od
částek uvedených v příloze č. 4 tohoto zákona v odůvodněných případech odchýlit až
o 15 %.
§ 3
Vláda České republiky nebo na základě jejího zmocnění ministr financí může
upravit ukazatele státního rozpočtu republiky v souladu s cenovými, organizačními
a metodickými změnami. Těmito opatřeními nesmí dojít ke zhoršení výsledného salda
příjmů a výdajů státního rozpočtu republiky.
§ 5
(1) Část závazků České a Slovenské Federativní Republiky z minulých let ve
vztahu k zahraničí spravovaná Československou obchodní bankou ve výši 6 500 000 000
Kčs, která odpovídá výši závazků splatných v roce 1993, se v roce 1993 v souvislosti
se zánikem České a Slovenské Federativní Republiky a vznikem České republiky mimořádně
uhradí z Fondu národního majetku České republiky.
(2) Fond národního majetku České republiky mimořádně poskytne v roce 1993
na podporu podnikání Českomoravské záruční a rozvojové bance a.s. 1 000 000 000 Kčs
a na majetkovou újmu peněžních ústavů České spořitelně a.s. a Investiční bance a.s.
celkem 2 000 000 000 Kčs.
Část druhá
Úprava platů a dalších požitků ústavních funkcionářů a některých pracovníků
ústředních orgánů státní správy a dalších orgánů
§ 6
Tato část zákona se vztahuje na poslance České národní rady, prezidenta
České republiky a členy vlády České republiky, členy prezidiální rady Nejvyššího
kontrolního úřadu České republiky, náměstky ministrů, vedoucí ústředních orgánů státní
správy, v jejichž čele není člen vlády, vedoucího Kanceláře prezidenta České republiky
a vedoucího Úřadu vlády České republiky a jejich náměstky a na pracovníky Kanceláře
prezidenta České republiky, Nejvyššího kontrolního úřadu České republiky a Úřadu
pro legislativu a veřejnou správu České republiky.
Článek I
Poslanci
Zákon České národní rady č. 371/1990 Sb., o platu a náhradách
výdajů poslanců České národní rady, ve znění zákona České národní rady č. 267/1991
Sb., se mění a doplňuje takto:
1. V § 1 se částka 7 000 Kčs nahrazuje částkou 13
000 Kčs.
2. V § 2 odst. 1 se částka 9 000 Kčs nahrazuje částkou 18 000 Kčs.
V § 2
odst. 2 se částka 5 000 Kčs nahrazuje částkou 15 000 Kčs.
V § 2 odst. 3 se částka
4 000 Kčs nahrazuje částkou 14 000 Kčs.
3. V § 3 odst. 1 se částka 2 000 Kčs nahrazuje
částkou 5 000 Kčs.
V § 3 odst. 2 se částka 1 000 Kčs nahrazuje částkou 2 000 Kčs.
V § 3 odst. 3 se částka 500 Kčs nahrazuje částkou 1 000 Kčs.
V § 3 odst. 4 zní:
"(4)
Předsedovi poslaneckého klubu České národní rady náleží vedle platu podle § 1 funkční
příplatek ve výši 2 000 Kčs zvýšený o 500 Kčs za každých 10 členů klubu.".
4. Za
§ 3 se vkládá nový § 3a, který zní:
"§ 3a
(1) Poslanci náleží v kalendářním roce, v
němž skutečně vykonával funkci nejméně po dobu devíti měsíců, další plat, který se
rovná měsíčnímu poslaneckému platu včetně funkčního příplatku (dále jen "další plat").
(2)
Další plat je splatný spolu s platem za měsíc prosinec. Vznikne-li nárok na další
plat až později, je splatný poslední den v prosinci.
(3) Poslanci, který se v kalendářním
roce bez řádné omluvy nezúčastnil jednání České národní rady nebo jejích orgánů,
do nichž byl zvolen, se další plat krátí. Při krácení se použije přiměřeně ustanovení
§ 8.".
5. § 4 odst. 1 zní:
"(1) Poslanci náleží diety měsíčně v paušální výši odstupňované
podle vzdálenosti místa jeho trvalého pobytu od sídla České národní rady, a to počínaje
prvním dnem měsíce, v němž složil ústavním zákonem předepsaný slib.".
Za odstavec
1 se vkládají nové odstavce 2 a 3, které znějí:
"(2) Poslanci, který má trvalý pobyt
na území hl. města Prahy, náleží diety podle odstavce 1 ve výši 2 000 Kčs.
(3) Poslanci,
který má trvalý pobyt mimo území hl. města Prahy, náleží diety ve výši 4 000 Kčs.".
Dosavadní
odstavce 2 a 3 se označují jako odstavce 4 a 5.
6. V § 6 se slovo "potřebných" nahrazuje
slovem "potřebné" a částka 4 000 Kčs se nahrazuje částkou 7 000 Kčs.
7. § 7 odst.
3 zní:
"(3) Funkcionáři uvedení v odstavcích 1 a 2 mají právo na
a) bezplatné používání
služebního vozidla s přiděleným řidičem i bez něho k výkonu funkce nebo v souvislosti
s ním a k osobní dispozici,
b) bezplatné zřízení a používání jedné účastnické telefonní
stanice k zajištění okamžité dosažitelnosti v kterékoliv době.".
V § 7 se za odstavec
3 vkládá nový odstavec 4, který zní:
"(4) Předsedové výborů České národní rady s výjimkou
předsedy mandátového a imunitního výboru a předsedové poslaneckých klubů České národní
rady mají právo na
a) bezplatné používání služebního vozidla bez přiděleného řidiče
k výkonu funkce nebo v souvislosti s ním a k umožnění styku s rodinou; rozsah jejich
nároku na náhradu za spotřebované pohonné hmoty v příslušném kalendářním roce stanoví
vnitřním předpisem orgán České národní rady pověřený k tomu Českou národní radou,
b)
bezplatné zřízení a používání jedné účastnické telefonní stanice k zajištění okamžité
dosažitelnosti v kterékoliv době.".
Dosavadní odstavec 4 se označuje jako odstavec
5.
8. Za § 9 se vkládá § 9a, který zní:
"§ 9a
Za dobu, kdy poslanec dočasně nevykonává
svoji funkci, se krátí jeho požitky stanovené v § 1 až 3, v § 4 odst. 1, v § 6 a
náhrada za spotřebované pohonné hmoty podle § 7 odst. 4 písm. a) v poměru k délce
této doby.".
9. § 11 a 12 znějí:
"§ 11
(1) Poslanecký plat (§ 1) a funkční příplatek
(§ 2 a 3) podléhají dani z příjmů.
(2) Diety a paušální náhrada (§ 4 a 6) dani nepodléhají.
(3) Požitky podle odstavců 1 a 2 jsou splatné 15. dne měsíce, za který náleží.
§ 12
Poslanci nenáleží nároky podle tohoto zákona po dobu, po kterou je členem vlády České
republiky. Totéž platí, jestliže vykonává funkci vedoucího ústředního orgánu státní
správy, náměstka ministra nebo náměstka vedoucího ústředního orgánu, pracovníka Kanceláře
prezidenta České republiky nebo pracovníka Nejvyššího kontrolního úřadu České republiky.".
Článek II
zrušen
Článek III
zrušen
Článek IV
zrušen
Článek V
Pracovníci
Vedoucí ústředních orgánů, náměstci ministrů a vedoucích ústředních
orgánů mají právo na
a) bezplatné používání služebního vozidla s přiděleným řidičem i bez
něho k výkonu funkce nebo v souvislosti s ním a k umožnění styku s rodinou,
b) bezplatné zřízení a používání jedné účastnické telefonní stanice
k zajištění okamžité dosažitelnosti v pracovní i mimopracovní době.
Část pátá
Změna a doplnění zákona České národní rady č. 334/1992 Sb., o ochraně zemědělského
půdního fondu
Část šestá
Doplnění zákona České národní rady č. 551/1991 Sb., o Všeobecné zdravotní
pojišťovně České republiky
§ 10
Zákon České národní rady č. 551/1991 Sb., o Všeobecné zdravotní pojišťovně
České republiky, se doplňuje takto:
1. V § 8 odst. 2 se na konci připojují slova "ve formě návratné finanční
výpomoci".
2. V § 8 se za odstavec 2 vkládá nový odstavec 3, který zní:
"(3) Objem návratné finanční výpomoci ze státního rozpočtu republiky činí
nejvýše 50 % prokázaného nedostatku finančních prostředků, způsobeného zvýšeným rozsahem
poskytovaných zdravotnických služeb, vzniklých nárůstem nemocnosti, nebo způsobeného
nevybráním pojistného. Základem pro výpočet platební neschopnosti Pojišťovny je pojistný
plán, který je před předložením České národní radě schválen ministerstvem financí
České republiky.".
Část sedmá
Změna zákona č. 44/1988 Sb., o ochraně a využití nerostného bohatství (horní
zákon), ve znění zákona České národní rady č. 541/1991 Sb.
§ 11
Zákon č. 44/1988 Sb., o ochraně a využití nerostného bohatství (horní zákon),
ve znění zákona České národní rady č. 541/1991 Sb., se mění takto:
§ 32a odst. 4 zní:
"(4) Z výnosu úhrady podle odstavce 2 převede obvodní báňský úřad 50 %
do státního rozpočtu České republiky, z něhož budou tyto prostředky účelově použity
k nápravě škod na životním prostředí způsobených dobýváním výhradných ložisek. Zbývajících
50 % převede obvodní báňský úřad do rozpočtu obce, na jejímž území se dobývací prostor
nachází. Je-li dobývací prostor umístěn na území více obcí, rozdělí obvodní báňský
úřad příjem podle podílu těžby, který připadá na území jednotlivých obcí v příslušném
roce.".
Část desátá
Změny a doplnění zákona České národní rady č. 589/1992 Sb., o pojistném na
sociální zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti
§ 14
Zákon České národní rady č. 589/1992 Sb., o pojistném na sociální zabezpečení
a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti, se mění a doplňuje takto:
1. V § 5 odst. 1 písm. c) se v první větě slovo "polovina" nahrazuje slovy
"45 %".
Ve větě třetí se vypouštějí slova ",s výjimkou vyměřovacího základu u
osob samostatně výdělečně činných, které jsou účastny nemocenského pojištění již
z jiného důvodu, nebo které jsou poživateli starobního nebo invalidního důchodu.".
V poslední větě se částka "45 000" nahrazuje částkou "40 500".
2. V § 5 odst. 1 písm. d) se v první větě slovo "polovina" nahrazuje slovy
"45 %".
Ve druhé větě se vypouštějí slova ",s výjimkou vyměřovacího základu u
spolupracujících osob, které jsou účastny nemocenského pojištění již z jiného důvodu,
nebo které jsou poživateli starobního nebo invalidního důchodu.".
V poslední větě se částka "45 000" nahrazuje částkou "40 500".
3. V § 5 odst. 3 se vypouští část věty za středníkem.
4. V § 7 se za odstavec 1 vkládají nové odstavce 2 a 3, které znějí:
"(2) Přesáhne-li skutečný přírůstek průměrné nominální mzdy za všechny
podnikatelské subjekty přírůstek cen o více než 5 %, činí u organizace nebo malé
organizace, která své zaměstnance odměňuje podle zákona č. 1/1992 Sb., o mzdě, odměně
za pracovní pohotovost a o průměrném výdělku, sazba pojistného z vyměřovacího základu
podle odstavce 1 písm. a) 30 %, z toho na státní politiku zaměstnanosti 6 %. Přírůstek
průměrné nominální mzdy i přírůstek cen je přírůstkem zjišťovaným čtvrtletně Českým
statistickým úřadem proti stejnému období minulého roku.
(3) Vláda České republiky stanoví nařízením, od kterého kalendářního měsíce
a po jakou dobu organizace nebo malá organizace uvedená v odstavci 2 platí pojistné
ve výši podle odstavce 2.".
Dosavadní odstavec 2 se označuje jako odstavec 4.
5. V § 25 odst. 1 se slova "Sboru nápravné výchovy" nahrazují slovy "Vězeňské
služby".
6. V § 26 odst. 4 se v první větě slovo "polovině" nahrazuje slovy "45
%".
7. V § 27 se před poslední větu vkládá tato věta:
Organizace a malé organizace, jejichž činnost má sezónní charakter a u
nichž základ pro určení výše pojistného přesahoval předpokládaný základ výpočtu podle
pravidel tohoto ustanovení pro měsíc leden 1993 o více než 25 %, jsou povinny do
8. ledna 1993 zaplatit pojistné ve stejné procentní výši, avšak určené ze základu
daného jako průměr základů připadajících na jednotlivé měsíce roku 1992.".
V poslední větě se slova "Ustanovením předchozí věty" nahrazují slovy
"Ustanoveními předchozích vět".
Část jedenáctá
Změny a doplnění zákonného opatření předsednictva Federálního shromáždění
České a Slovenské Federativní Republiky č. 206/1990 Sb., o státním vyrovnávacím příspěvku,
ve znění zákona č. 245/1991 Sb. a zákona č. 578/1991 Sb.
Část dvanáctá
Změna zákonného opatření předsednictva České národní rady č. 229/1990 Sb.,
o určení státního orgánu, který je v některých případech příslušný k výplatě státního
vyrovnávacího příspěvku
Část čtrnáctá
Doplnění zákona České národní rady č. 172/1991 Sb., o přechodu některých věcí
z majetku České republiky do vlastnictví obcí, ve znění zákona České národní rady
č. 485/1991 Sb.
§ 18
Zákon České národní rady č. 172/1991 Sb., o přechodu některých věcí z majetku
České republiky do vlastnictví obcí, ve znění zákona České národní rady č. 485/1991
Sb., se doplňuje takto:
V § 3 se za odstavec 2 doplňují odstavce 3 a 4, které znějí:
"(3) Do vlastnictví obcí dnem účinnosti tohoto zákona přecházejí z vlastnictví
České republiky objekty komplexní bytové výstavby rozestavěné k 31. prosinci 1992
a pozemky tvořící s nimi jeden funkční celek, včetně práv a povinností s nimi souvisejících,
jestliže splňují podmínky uvedené v odstavci 1 písm. a), a jejich investory byly
ke dni účinnosti tohoto zákona okresní úřady, hlavní město Praha nebo města Brno,
Plzeň a Ostrava.
(4) Do vlastnictví obcí, na jejichž území se nacházejí, dnem účinnosti
tohoto zákona přecházející věci z vlastnictví České republiky, k nimž ke dni účinnosti
tohoto zákona příslušelo právo hospodaření organizacím zajišťujícím investorskou
činnost ke komplexní bytové výstavbě, jestliže na okresní úřady, hlavní město Prahu
a města Brno, Plzeň a Ostravu přešla pravomoc zřizovat, řídit a zrušovat tyto organizace,
pokud nepřecházejí do vlastnictví obcí podle § 2 nebo podle § 3 odst. 1 až 3.".
Část šestnáctá
Změna zákona České národní rady č. 280/1992 Sb., o resortních, oborových, podnikových
a dalších zdravotních pojišťovnách
§ 20
Zákon České národní rady č. 280/1992 Sb., o resortních, oborových, podnikových
a dalších zdravotních pojišťovnách, se mění takto:
§ 15 zní:
"§ 15
Zaměstnanecká pojišťovna je povinna prostřednictvím zřizovatele v termínech
stanovených pro předkládání návrhů státního rozpočtu a státního závěrečného účtu
předložit ke schválení České národní radě po projednání s ministerstvem financí České
republiky pojistný plán na následující kalendářní rok a dále bilanci a zprávu o výsledcích
hospodaření za běžný kalendářní rok, ověřené auditorem.".
Část osmnáctá
§ 22
Převod některých nevyčerpaných prostředků státního rozpočtu České republiky
na rok 1992 do státního rozpočtu České republiky na rok 1993
(1) Prostředky státního rozpočtu České republiky na rok 1992 nevyčerpané
do 31. prosince 1992 u organizací zřízených ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy
České republiky a u Akademie věd České republiky se převádějí do příjmů těchto organizací
v roce 1993, s tím, že zůstane při jejich použití zachováno rozdělení na prostředky
neinvestiční a investiční.
(2) Prostředky státního rozpočtu České republiky na rok 1992 poskytované
jako dotace do rozdělení agrokomplexu nevyčerpané do 31. prosince 1992 se převádějí
do příjmů kapitoly Všeobecná pokladní správa v roce 1993. Tyto prostředky budou použity
v roce 1993 ke stejným účelům, na které byly určeny v roce 1992.
Část dvacátá
§ 24
Zákon České národní rady č. 592/1992 Sb., o pojistném na všeobecné zdravotní
pojištění, se mění a doplňuje takto:
1. § 3 odst. 2 zní:
"(2) Minimálním vyměřovacím základem u zaměstnance je minimální mzda pracovníků
v pracovním poměru odměňovaných měsíční mzdou (dále jen "minimální mzda")7) s výjimkou
zaměstnanců s těžkým tělesným, smyslovým nebo mentálním postižením, kterým se poskytují
mimořádné výhody III. stupně podle předpisů o sociálním zabezpečení,8) kde je vyměřovacím
základem skutečně dosažený příjem. Je-li zaměstnancem osoba, za kterou je plátcem
stát,16) je u ní vyměřovacím základem částka přesahující 77 % minimální mzdy; ustanovení
odstavce 6 zůstává nedotčeno. Vyměřovacím základem za období, kdy bylo zaměstnanci
poskytnuto neplacené pracovní volno,9) je jeho průměrný výdělek pro pracovněprávní
účely. U zaměstnance, kterému zaměstnavatel poskytl neplacené pracovní volno pro
výkon veřejné funkce, přechází povinnost odvádět pojistné (§ 5) na subjekt, pro který
je veřejná funkce vykonávána. Za období, kdy bylo zaměstnanci poskytnuto pracovní
volno pro důležité osobní překážky v práci,10) s výjimkou mateřské dovolené, další
mateřské dovolené a nepřítomnosti muže v práci po dobu, po kterou se mu poskytuje
peněžitá pomoc podle právních předpisů o nemocenském pojištění, se pojistné neplatí.".
Poznámka č. 16 zní:
"16) § 6 odst. 4 a 5 zákona ČNR č. 550/1991 Sb.".
2. § 3 odst. 3 zní:
"(3) Vyměřovacím základem u osoby samostatně výdělečně činné je nejméně
45 % z příjmů z podnikání a z jiné samostatné výdělečné činnosti11) podle zákona
o daních z příjmů, snížených o výdaje vynaložené na dosažení, zajištění a udržení
příjmu; za příjem se považuje i podíl na společných příjmech.11a) U společníka veřejné
obchodní společnosti a komplementáře komanditní společnosti se za příjem z této činnosti
považuje podíl připadající na něj podle společenské smlouvy ze základu daně za společnost.12)
Minimálním vyměřovacím základem se rozumí dvanáctinásobek minimální mzdy; maximální
vyměřovací základ je 540 000 Kčs. Má-li osoba, za kterou je plátcem stát16) příjmy
z podnikání a z jiné samostatné výdělečné činnosti, je u ní vyměřovacím základem
45 % z částky přesahující, po odpočtu výdajů vynaložených na dosažení, zajištění
a udržení příjmu, dvanáctinásobek 77 % minimální mzdy; ustanovení odstavce 6 zůstává
nedotčeno. Maximální vyměřovací základ se nemění. Jde-li o souběh činností podle
§ 13 a není-li samostatná výdělečná činnost hlavním zdrojem příjmů, je minimálním
vyměřovacím základem z této samostatné výdělečné činnosti šestinásobek minimální
mzdy; maximální vyměřovací základ se nemění.".
3. Poznámka pod čarou č. 11a) zní:
"11a) § 12 zákona ČNR č. 586/1992 Sb.".
4. § 3 odst. 4 zní:
"(4) Vyměřovacím základem u osoby, která má příjmy z kapitálového majetku,
příjmy z pronájmu nebo ostatní příjmy podle zákona o daních z příjmů (dále jen "osoba
s vlastními příjmy")13) a které jsou jejími jedinými příjmy, je 45 % těchto příjmů,
s výjimkou příjmů, z nichž je daň vybírána zvláštní sazbou14) nebo jsou od daně z
příjmů osvobozeny,15) snížené o výdaje vynaložené na jejich dosažení, zajištění a
udržení. Minimálním vyměřovacím základem se rozumí dvanáctinásobek minimální mzdy;
maximální vyměřovací základ je 540 000 Kčs.".
5. V § 3 odst. 5 se slova "dvojnásobek minimální mzdy" nahrazují slovy
"minimální mzda". Část věty za středníkem se vypouští.
6. V § 3 odst. 6 se slova "70 %" nahrazují slovy "77 %".
7. V § 13 první věta zní: "Má-li osoba současně vedle příjmů ze zaměstnání
(§ 3 odst. 1) příjmy z podnikání a z jiné samostatné výdělečné činnosti11) (§ 3 odst.
3), odvádí pojistné ze všech těchto příjmů.".
V § 13 se vypouští druhá věta.
8. Za § 28 se doplňuje § 28a, který zní:
"§ 28a
(1) Osoba samostatně výdělečně činná, která vykonávala samostatnou výdělečnou
činnost před 1. lednem 1993, zaplatí zálohu na pojistné za měsíce leden a únor 1993
ve výši minimálního vyměřovacího základu podle § 3 odst. 3, pokud si sama nestanoví
zálohu vyšší.
(2) Osoba uvedená v odstavci 1 platí od měsíce března 1993 do dne podání
daňového přiznání za rok 1993 zálohy na pojistné z vyměřovacího základu, který odpovídá
45 % rozdílu mezi předpokládanými příjmy z podnikání nebo z jiné samostatné výdělečné
činnosti, dosaženými v roce 1992 a předpokládanými výdaji vynaloženými na jejich
dosažení, zajištění a udržení a který připadá v průměru na jeden kalendářní měsíc,
v němž byla samostatná výdělečná činnost prováděna. Vyměřovací základ však nesmí
být nižší než minimální vyměřovací základ podle § 3 odst. 3.".
Část dvacátáprvní
Přechodná a závěrečná ustanovení
§ 25
(1) Příjmy ze zrušených daní jsou příjmem státního rozpočtu České republiky
s výjimkou příjmů, které podle rozpočtového určení platného v roce 1992 byly příjmem
rozpočtu obce nebo rozpočtu okresního úřadu.
(2) Státní vyrovnávací příspěvek osobám, které splňují podmínku nezaopatřenosti
dítěte pro nárok na přídavky na děti nebo výchovné, a poživatelům rodičovského příspěvku
náleží na měsíce leden až březen 1993 podle předpisů platných před 1. lednem 1993.
Uhde v. r.
Klaus v. r.
Příl.1
Celkový přehled státního rozpočtu republiky na rok 1993
-----------------------------------------------------------------
Ukazatel v mil. Kčs
-----------------------------------------------------------------
Daňové příjmy 226,100.0
v tom:
daň z přidané hodnoty 88,400.0
spotřební daně 38,000.0
daň z příjmů právnických osob 85,900.0
daň z příjmů fyzických osob 1,300.0
silniční daň 4,100.0
daň dědická, darovací a z převodu nemovitostí 900.0
clo 7,500.0
-----------------------------------------------------------------
Příspěvky na sociální pojištění 97,100.0
-----------------------------------------------------------------
Nedaňové a ostatní příjmy 19,000.0
-----------------------------------------------------------------
Příjmy celkem 342,200.0
-----------------------------------------------------------------
Neinvestiční výdaje rozpočtových organizací 255,673.6
v tom:
mzdové prostředky 25,044.8
dávky sociálního zabezpečení (včetně prostředků
na státní politiku zaměstnanosti) 118,650.0
ostatní výdaje 111,978.8
-----------------------------------------------------------------
Investiční výdaje rozpočtových organizací 17,598.8
-----------------------------------------------------------------
Příspěvky příspěvkovým a podobným organizacím
na provoz 14,793.4
v tom:
příspěvky na činnost příspěvkových organizací 12,520.6
dotace občanským sdružením 962.5
ostatní příspěvky 1,310.3
-----------------------------------------------------------------
Investiční dotace příspěvkovým organizacím 5,951.2
-----------------------------------------------------------------
Neinvestiční dotace podnikům 25,683.0
-----------------------------------------------------------------
Investiční dotace podnikům 5,500.0
-----------------------------------------------------------------
Dotace do rozpočtů okresních úřadů a obcí 17,000.0
-----------------------------------------------------------------
Výdaje celkem 342,200.0
----------------------------------------------------------------
Příl.2
Vztah státního rozpočtu republiky k rozpočtům okresních úřadů pro vyrovnání
rozpočtů okresních úřadů a obcí
v mil. Kčs
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Účelové dotace na: Odvětvová vyrovnávací
dotace na:
----------------------------------------------------- Územní
výkon domy sociální vyrovnávací Dotace
Okres státní s pečova- dávky sociální dotace celkem
správy telskou **) školství zabezpečení
*) službou
**)
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Magistrát hl. m. Prahy 252.9 89.4 47.3 3,184.7 3,574.3
Benešov 14.0 8.0 20.0 7.1 10.1 38.2 97.4
Beroun 12.0 19.6 5.8 3.4 25.4 66.2
Kladno 23.7 5.0 53.2 11.1 12.5 88.7 194.2
Kolín 14.5 10.0 20.9 7.0 7.5 6.4 66.3
Kutná Hora 12.5 8.1 20.4 6.1 5.3 34.2 86.6
Mělník 15.0 7.5 26.2 7.3 5.1 39.0 100.1
Mladá Boleslav 17.7 10.0 25.4 9.0 6.1 5.0 73.2
Nymburk 14.2 10.6 24.5 6.9 6.4 36.7 99.3
Praha-východ 14.9 .3 12.1 7.2 5.3 16.9 56.7
Praha-západ 12.1 11.0 10.6 5.5 5.9 61.5 106.6
Příbram 17.3 2.0 28.1 9.0 8.9 64.5 129.8
Rakovník 8.8 5.0 15.4 4.6 5.4 65.3 104.5
České Budějovice 27.5 17.6 39.9 14.5 10.7 112.3 222.5
Český Krumlov 9.1 2.7 19.1 5.4 2.9 87.6 126.8
Jindřichův Hradec 14.8 14.0 25.3 8.1 7.2 55.9 125.3
Pelhřimov 11.8 5.7 16.3 6.0 8.3 93.2 141.3
Písek 11.4 28.5 19.6 5.7 3.5 42.1 110.8
Prachatice 8.1 14.5 4.6 4.6 53.4 85.2
Strakonice 11.4 2.8 19.5 5.9 9.1 58.8 107.5
Tábor 16.5 2.5 24.4 8.5 5.4 19.8 77.1
Domažlice 9.3 .8 10.5 4.9 3.1 53.6 82.2
Cheb 13.8 13.0 18.2 7.3 8.8 166.2 227.3
Karlovy Vary 19.4 12.0 29.4 9.9 6.3 131.5 208.5
Klatovy 14.3 29.7 27.4 7.1 8.7 34.0 121.2
Plzeň-město 5.0 53.8 13.6 8.5 198.5 279.4
Plzeň-jih 10.8 6.6 12.3 5.1 4.4 85.4 124.6
Plzeň-sever 11.5 8.5 13.0 5.6 4.9 28.4 71.9
Rokycany 7.3 8.7 15.8 3.5 6.8 21.5 63.6
Sokolov 14.7 10.5 28.7 8.3 3.4 39.0 104.6
Tachov 7.9 20.0 4.4 3.5 3.0 38.8
Česká Lípa 16.2 6.5 30.7 9.6 5.0 78.9 146.9
Děčín 21.2 11.6 52.9 10.8 15.7 137.8 250.0
Chomutov 19.7 26.5 44.7 11.4 11.0 157.7 271.0
Jablonec n. N. 14.0 23.0 25.5 7.2 4.7 19.1 93.5
Liberec 25.3 15.2 49.9 12.5 9.5 129.1 241.5
Litoměřice 18.1 8.1 33.0 9.5 13.1 127.8 209.6
Louny 13.8 2.0 42.6 7.3 3.4 63.8 132.9
Most 19.1 36.9 10.3 10.6 233.4 310.3
Teplice 20.3 26.0 38.2 10.2 10.1 29.5 134.3
Ústí n. Labem 18.7 26.0 38.1 9.7 10.1 293.2 395.8
Havlíčkův Brod 15.3 20.0 24.6 7.9 4.7 40.5 113.0
Hradec Králové 25.7 15.0 42.8 12.6 11.3 12.6 120.0
Chrudim 16.8 36.9 8.7 9.7 48.0 120.1
Jičín 12.5 4.0 22.3 6.4 6.6 64.2 116.0
Náchod 17.8 5.2 42.2 8.8 6.5 73.9 154.4
Pardubice 25.9 24.5 42.3 13.0 10.0 52.6 168.3
Rychnov n. Kněžnou 12.5 17.0 19.9 6.6 8.3 50.6 114.9
Semily 12.0 15.0 19.3 6.2 4.5 54.1 111.1
Svitavy 16.3 22.1 35.5 9.0 7.3 77.1 167.3
Trutnov 19.3 11.2 33.1 10.0 7.8 84.3 165.7
Ústí nad Orlicí 21.8 25.7 55.0 11.6 11.7 49.1 174.9
Blansko 17.1 16.0 29.7 9.1 9.5 79.8 161.2
Brno 21.0 153.3 30.0 23.4 668.3 896.0
Brno-venkov 24.6 45.5 41.3 12.1 5.1 97.9 226.5
Břeclav 19.8 6.9 46.3 11.0 4.5 31.7 120.2
Hodonín 25.6 15.0 50.3 14.1 10.4 14.2 129.6
Jihlava 17.2 20.0 46.3 9.2 5.1 169.9 267.7
Kroměříž 17.1 3.2 40.3 9.5 14.9 89.6 174.6
Prostějov 17.8 6.0 42.0 9.4 12.8 74.2 162.2
Třebíč 18.6 15.6 45.2 10.1 9.9 97.4 196.8
Uherské Hradiště 23.1 46.9 39.8 12.3 14.6 74.0 210.7
Vyškov 13.7 30.5 7.4 7.6 65.0 124.2
Zlín 31.2 45.7 32.3 16.5 7.8 109.4 242.9
Znojmo 18.0 16.5 34.7 10.2 12.4 75.6 167.4
Žďár n. Sázavou 19.8 34.3 11.1 5.8 81.6 152.6
Bruntál 17.3 69.5 10.4 7.6 105.8 210.6
Frýdek-Místek 36.1 .6 81.2 19.0 13.3 77.7 227.9
Karviná 45.2 13.0 106.9 23.3 9.8 174.1 372.3
Nový Jičín 25.2 8.2 65.9 13.6 6.5 81.0 200.4
Olomouc 35.5 18.7 73.8 18.7 19.4 151.4 317.5
Opava 28.7 12.0 96.2 15.7 19.3 155.7 327.6
Ostrava 68.0 137.2 25.8 24.2 449.6 704.8
Přerov 22.0 41.3 61.6 11.5 15.2 34.1 185.7
Šumperk 26.1 94.3 14.6 11.1 88.4 234.5
Vsetín 23.3 15.0 69.9 12.3 9.9 70.4 200.8
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Úhrn OÚ ČR 1,301.6 985.8 3,226.2 840.6 701.0 9,944.8 17,000.0
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Příl.3
Výdaje státního rozpočtu České republiky podle kapitol
v tis. Kčs
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Neinvestiční z toho: Investiční Příspěvky z toho:
výdaje -------------------------- výdaje příspěvkovým ------------------------------
rozpočtových dávky sociál. rozpočtových a podobným příspěvek dotace ostatní
organizací zabezpečení organizací organizacím na činnost občanským příspěvky
Kapitoly celkem mzdové včetně celkem na provoz PO sdružením
prostředky prostředků
na státní
politiku
zaměstnanosti
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Česká národní rada 210,875 110,317 0 212,500 0 0 0 0
Úřad vlády ČR 157,669 50,715 0 85,000 0 0 0 0
Min. mezinárodních
vztahů ČR 1,713,381 127,602 0 266,000 0 0 0
Min. hospodářství ČR 2,434,512 459,436 0 2,502,651 3,935,880 3,892,731 1,489 41,660
Min. financí ČR 3,230,131 1,609,656 0 1,060,300 0 0 0 0
Min. práce a sociálních
věcí ČR 120,521,212 952,743 118,650,000 596,000 212,433 0 100,000 112,433
Min. vnitra ČR 13,097,260 79,944 0 948,800 1,256,735 1,217,735 39,000 0
Min. životního
prostředí ČR 406,051 157,868 0 39,049 437,624 426,819 10,805 0
Min. pro správu národního
majetku a jeho
privatizaci ČR 64,625 36,646 0 7,000 0 0 0 0
Min. dopravy ČR 0 0 0 0 0 0 0 0
Grantová agentura ČR 10,600 2,250 0 0 0 0 0 0
Min. průmyslu a
obchodu ČR 974,281 145,470 0 30,904 47,082 47,082 0 0
Min. zemědělství ČR 2,139,990 689,025 0 65,100 664,324 587,044 35,000 42,280
Min. školství, mládeže
a tělovýchovy ČR 31,816,969 16,586,958 0 1,215,412 4,487,620 3,226,088 511,532 750,000
Min. kultury ČR 107,615 23,695 0 3,500 1,889,849 1,491,849 52,000 346,000
Min. zdravotnictví ČR 1,855,515 488,906 0 180,000 1,803,349 1,573,650 212,644 17,055
Min. spravedlnosti ČR 3,537,273 1,653,693 0 684,052 15,134 15,134 0 0
Min. pro hospodářskou
soutěž 18,068 7,309 0 1,000 0 0 0 0
Český statistický úřad 336,162 189,675 0 18,000 0 0 0 0
Český úřad zeměměřický
a katastrální 694,814 361,218 0 43,900 4,524 4,524 0 0
Český báňský úřad 42,480 23,231 0 3,940 0 0 0 0
Český úřad bezpečnosti
práce 70,633 42,749 0 1,770 8,650 8,650 0 0
Min. státní kontroly ČR 61,700 37,549 0 2,300 0 0 0 0
Generální prokuratura ČR 416,494 269,836 0 29,500 0 0 0 0
Akademie věd ČR 1,127,010 675,325 0 140,000 920 0 0 920
Nejvyšší kontrolní úřad
ČR 44,300 23,405 0 1,700 0 0 0 0
Rada ČR pro rozhlasové
a televizní vysílání 15,170 1,696 0 1,500 0 0 0 0
Úřad pro legislativu a
veřejnou správu ČR 33,301 10,319 0 5,800 0 0 0 0
Všeobecná pokladní správa 70,535,485 227,513 0 9,453,152 29,300 29,300 0 0
z toho: individuální
stavby OÚ 0 0 0 3,300,000 0 0 0 0
delimitované
resorty 24,353,123 227,513 0 1,842,200 29,300 29,300 0 0
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Celkem 255,673,576 25,044,749 118,650,000 17,598,830 14,793,424 12,520,606 962,470 1,310,348
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
struktura delimitovaných
resortů:
Kancelář prezidenta
republiky 133,706 40,047 0 122,900 0 0 0 0
Ústavní soud 29,000 11,289 0 2,800 0 0 0 0
Úřad pro normalizaci
a měření 177,291 52,148 0 72,000 0 0 0 0
Úřad pro vynálezy 73,015 29,788 0 10,000 0 0 0 0
Správa hmotných rezerv 1,799,200 42,651 0 70,100 0 0 0 0
Komise pro atomovou
energii 111,711 5,904 0 1,500 0 0 0 0
Ministerstvo obrany 21,547,300 0 0 1,440,900 0 0 0 0
Bezpečnostní a
informační služba 401,900 0 0 122,000 0 0 0 0
Kancelář zastupitelských
sborů 80,000 45,686 0 0 0 0 0 0
Tisková kancelář 0 0 0 0 29,300 29,300 0 0
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pokračování
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Individuální
a systémové Dotace podnikům
dotace na ---------------------------------
investiční Výdaje
Kapitoly výstavbu neinvestiční investiční celkem
příspěvkovým
organizacím
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Česká národní rada 0 0 0 423,375
Úřad vlády ČR 0 0 0 242,669
Min. mezinárodních
vztahů ČR 0 0 0 1,979,381
Min. hospodářství ČR 2,495,700 6,460,000 2,000,000 19,828,473
Min. financí ČR 0 4,000,000 0 8,290,431
Min. práce a sociálních
věcí ČR 0 0 0 121,329,645
Min. vnitra ČR 85,000 0 0 15,387,795
Min. životního
prostředí ČR 38,000 0 0 920,724
Min. pro správu národního
majetku a jeho
privatizaci ČR 0 0 0 71,625
Min. dopravy ČR 0 0 0 0
Grantová agentura ČR 0 0 0 10,600
Min. průmyslu a
obchodu ČR 0 3,913,000 500,000 5,465,267
Min. zemědělství ČR 102,000 6,210,000 3,000,000 12,181,414
Min. školství, mládeže
a tělovýchovy ČR 669,100 0 0 38,189,101
Min. kultury ČR 332,100 0 0 2,323,064
Min. zdravotnictví ČR 2,239,000 0 0 6,077,864
Min. spravedlnosti ČR 0 0 0 4,236,459
Min. pro hospodářskou
soutěž 0 0 0 19,068
Český statistický úřad 0 0 0 354,162
Český úřad zeměměřický
a katastrální 0 0 0 743,238
Český báňský úřad 0 0 0 46,420
Český úřad bezpečnosti
práce 270 0 0 81,323
Min. státní kontroly ČR 0 0 0 64,000
Generální prokuratura ČR 0 0 0 445,994
Akademie věd ČR 0 0 0 1,267,930
Nejvyšší kontrolní úřad ČR 0 0 0 46,000
Rada ČR pro rozhlasové
a televizní vysílání 0 0 0 16,670
Úřad pro legislativu a
veřejnou správu ČR 0 0 0 39,101
Všeobecná pokladní správa 0 5,100,000 0 85,117,937
z toho: individuální
stavby OÚ 0 0 0 3,300,000
delimitované
resorty 0 0 0 26,224,623
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Celkem 5,951,170 25,683,000 5,500,000 325,200,000
---------------------------------------------------------------------------------------------------
struktura delimitovaných
resortů:
Kancelář prezidenta
republiky 0 0 0 256,606
Ústavní soud 0 0 0 31,800
Úřad pro normalizaci
a měření 0 0 0 249,291
Úřad pro vynálezy 0 0 0 83,015
Správa hmotných rezerv 0 0 0 1,869,300
Komise pro atomovou
energii 0 0 0 113,211
Ministerstvo obrany 0 0 0 22,988,200
Bezpečnostní a
informační služba 0 0 0 523,900
Kancelář zastupitelských
sborů 0 0 0 80,000
Tisková kancelář 0 0 0 29,300
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Příl.4
Příspěvky státního rozpočtu republiky k částečné úhradě výdajů spojených s
výkonem státní správy obce (propočet na 100 obyvatel trvale bydlících na území, v
němž obecní úřad vykonává státní správu)
Příspěvek na 100 obyvatel skupina obcí správního obvodu*) --------------------------------------------------------------------------------------------------- všechny obce 850,-- obce s působností matričního úřadu 1700,-- obce s působností stavebního úřadu 5120,-- obce s pověřeným obecním úřadem (ve smyslu § 60 zákona České národní rady č. 367/1990 Sb. - úplné znění č. 410/1992 Sb.) 8200,--
*) U magistrátních úřadů Praha, Plzeň, Brno, Ostrava se zvlášť nevyčleňuje účelová
dotace na výkon státní správy, neboť o jejím rozdělení rozhodují tyto úřady ve své
působnosti. Příslušný objem uvedené dotace je zahrnut do územní vyrovnávací dotace.
*) Příspěvky se podle působnosti nebo pověření obce sčítají.
**) Účelové dotace na domy s pečovatelskou službou a sociální dávky podléhají
finančnímu vypořádání za rok 1993.