Zbytečná administrativa pro zaměstnavatele

Vydáno: 2 minuty čtení

Zaměstnavatelé ze Svazu průmyslu a dopravy ČR vypracovali seznam konkrétních právních úprav, které by ulehčily firmám od administrativy.

U některých pracovníků by bylo vhodné zrušit povinné pracovnělékařské prohlídky (kancelářské pozice), o této úpravě se již diskutovalo s Ministerstvem zdravotnictví. Dále navrhují zrušit povinnost zasílání hlášení České správě sociálního zabezpečení o ukončení pracovní neschopnosti zaměstnance, u kterého došlo k ukončení pracovního poměru.

Mezi další zbytečnou administrativu řadí podnikatelé povinný písemný rozvrh dovolené, ten není při reálném určování dovolené v průběhu roku vůbec závazný a podle podniků v praxi nepřináší žádnou výhodu zaměstnavateli, zaměstnancům ani odborům.

Zaměstnavatelé by rádi zjednodušili i každoroční podepisování Prohlášení poplatníka k dani z příjmů, stačilo by podle nich tiskopis podepisovat při nástupu do zaměstnání a pak dále pouze v případě, že by došlo k nějaké změně.

Přejete si dostávat týdeník s krátkými zprávami do svého e-mailu či plný přístup k souvisejícím článkům? Pořiďte si předplatné.